80’li yıllarda çekilen ve gösterildiği tarihlerde Robert McCall karakteriyle epey popülarite kazanan The Equalizer dizisi, Amerikalı yönetmen Antoine Fuqua’nın son projesi…

15218605935_b3ecc0c8de_zThe Training Day, Shooter gibi önemli filmleriyle tanınan yönetmenin bu filmini merak konusu haline getiren şey yıllar önce Oscar kazandırdığı oyuncusu Denzel Washington ile yeniden bir araya gelmesiydi. Beklentilerin yüksek olduğu Equalizer’ı vizyona girdiği gün izledim ve şunu söyleyebilirim ki; klişe sosuna fazlaca bulanması sebebiyle The Training Day’in başarısını yakalaması zor gibi görünse de, aksiyon ve şiddet dozu yüksek sahneleriyle türün severlerini kesinlikle tatmin edecek bir film.

Senaryosunu Richard Wenk’in yazdığı The Equalizer, geçmişinde pek de gurur duymadığı işler yapan ve bu sebeple teşkilattan ayrılarak bir nevi emeklilik hayatı yaşamaya başlayan Robert McCall’un, yönetmeninin de deyimiyle bir anti-kahramana dönüşmesini konu alıyor. Boston’da bir yapı marketinde çalışmaya başlayan karakterimiz, yalnız, epeyce obsesif ve bir o kadar da içe dönük hayatını sürdürürken, her akşam çay içtiği restoranda bir telekızla (Teri) tanışıyor. Hayatta aradığı tek şey huzur olan ve bunun için tüm geçmişin bir çırpıda silen bir adamın, hayatını değiştirmek için hiç şansı olmayan bir kızla karşılaşması ise her şeyi alt üst ediyor. Huzurun sadece kendisi için değil, etrafında yardıma muhtaç bulunan insanlar için de olması gerektiğini fark eden McCall, Teri’nin başına gelenlerden sonra bir adalet dağıtıcısı haline geliyor.

The Equalizer004

Bir anda koskoca Rus mafyasını tek başına çökertmeye ve etrafındaki suçluları kendi özel yöntemleriyle cezalandırmaya girişen McCall’un tüm bu değişiminin sebebi Teri gibi görünse de, aslında öyle olmadığını anlamak çok zor olmuyor. Çünkü Teri ile onu hastanede gördüğümüz sekanstan sonra finale kadar bir daha hiç karşılamıyoruz. İzlediğimiz şey en başından itibaren McCall’un geçmiş hesaplaşması ve vicdanını rahatlatma çabası oluyor. Başka bir deyişle, kendi iç huzurunu sağlayabilmek için başkalarının yardımına koşan ve adaleti dengeleyen adam oluyor McCall… Tabii bunu, yukarıda bahsettiğimiz gibi kendine has yöntemleriyle yaparak…

The Equalizer’ın sakin başlayan ilk 20-25 dakikasından sonra gerilimi ve heyecanı yükselten öğe ise bu özel intikam yöntemleri oluyor çünkü gerçekten McCall ürkütücü bir ölüm makinesine dönüşüyor. Takıntılı karakteri, düşmanlarını öldürdüğü anlarda daha da ortaya çıkıyor ve zekice tasarlanmış öldürme teknikleriyle şiddetin dozu her dakika artırılıyor. Ancak heyecanı yükselten bu sekansların bazılarında görsellik uğruna gerçekliğin feda edildiğini de belirtmem gerek. Özellikle patlamanın yaşandığı kısımda kahramanımız hiç etkilenmediği için inandırıcılık tümüyle kayboluyor ve bilindik çekim yöntemlerine başvurulması filmi bazı noktalarda sıradanlaştırıyor. Fakat tüm bu hatalarına rağmen geneli baz alındığında The Equalizer, seyircisi için bolca kan, şiddet, heyecan ve gerilim unsuru barındıran bir film olmayı başarıyor.

The Equalizer007

Denzel Washington’ın usta oyunculuğu için söylenecek bir şey olmadığını düşünüyorum ama Teddy karakterini canlandıran Marton Csokas’ın başarılı performansının altını çizmek gerek. Denzel Washington’ı bu anlamda çok iyi dengelemiş. Teri karakteri ise dizide daha yaşlı olmasına rağmen yönetmen oyunculuğundan çok etkilendiği için Chloe Grace Moretz gibi genç bir oyuncuyu tercih etmiş ve bana kalırsa yerinde bir tercih olmuş. Moretz, rolünün hakkını fazlasıyla veriyor çünkü.

Finaliyle devamının çekileceğin sinyallerini veren The Equalizer, birçok yönden ortaya yeni bir şey koymayan bir film olsa da seyir zevki fazlasıyla yüksek olan bir film. Etkileyiciliğini attırmak için başvurulan numaralara çok takılmazsanız, iyi bir seçenek olabilir. Bazen klişe sosu lezzet verir; gidin ve tadın!

http://vimeo.com/106223812

blank

Başak Bıçak

1987 yılında İzmir'de doğdu. İzmir Özel Tevfik Fikret Lisesi ve Dokuz Eylül Üniversitesi Tarih bölümünden mezun olduktan sonra Türkiye Cumhuriyeti Tarihi üzerine yüksek lisans yaptı. Bilhassa Fransız Devrimi olmak üzere Avrupa Tarihi üzerine uzmanlaştı.

Sinema özel tutkusu ve 2012 yılından bu yana filmler üzerine yazılar yazıyor. Akşam Gazetesi, Film Arası Dergisi ve Cinedergi yazarı... Dans, seyahat, fotoğraf ve şarap meraklısı...

Bir yanıt yazın

Your email address will not be published.

blank

Öteki'den Haber Al

Buna da Bir Bak!

blank

Teknoloji ve Sinema El Ele: Open Windows (2014)

Open Windows, işaret ettikleri açısından önemsediğim, ilgi çekici birçok noktaya
blank

Kült Filmler Zamanı: The Keep / Kan Çanağı (1983)

The Keep, ışık, gölge ve duman efektleriyle sürrealist bir kâbusu