1951’de İstanbul’da doğan Emel Aydan’ın asıl adı Erdoğan Kaşif’tir. 1951 yılında İstanbul’da doğmuştur.İtalya’nın Roma şehrinde ameliyat ile kadın olmuş, ardından da Milano ve İsviçre’de Rita Santiago adıyla striptizcilik yapmıştır. Türkiye’ye döndükten sonra 1970’li yılların ortalarında birçok cinsel içerikli filmlerde yer almıştır. Ayrıca sahneye çıkarak şarkıcılık da yapmıştır.
Oynadığı ilk film, Hızlım Benim’dir. Babası bir zamanlar tiyatrolarda görev almış, Hüseyin Kaşif’tir. Hüseyin Kaşif, striptiz ustası Nur Ay ile evlendikten sonra Emel Aydan ile birlikte çeşitli erotik gösteriler sunmuşlardır. Emel Aydan’ın oynadığı tüm filmler erotik değildir. “Kader Bu” adlı drama ve Halit Akçatepe’nin “Lüküs Hayat” adlı müzikal filminde oynamıştır. Çektiği filmlerin tamamına yakını 1975 ile 1979 arasındadır. Bu süre zarfında 20 erotik ve hafif porno tarzında filmde yer almıştır. 1980 Askeri Darbesi ile birlikte porno ve pornoya yakın filmlerin üretimi ve dağıtımı yasaklanınca sinemada tutunamayan Aydan, gece kulüplerinde çalışmıştır.
İri göğüsleriyle, kısık sesiyle ve vücut yapısıyla dikkati çekerek seks filmlerinde başrollere kadar tırmanan Emel Aydan, dönemin en tutulan seks yıldızlarından biridir. “Erkeğim Benim”, “Ye Beni Mahmut”, “Kayıkçının Küreği”, “Babanın Kızları” başrolünü oynadığı filmlerden bazılarıdır.
İşin ilginç tarafı Emel Aydan’ın bir transseksüel olduğunu oyuncu arkadaşları bile bilmemektedir. Nebil Özgentürk’ün hazırladığı “Türkiye’nin Hatıra Defteri” isimli belgeselde Emel Aydan ile ilgili Gazanfer Özcan’ın bir anısına yer verilir. Emel Aydan, Gazanfer Özcan, Adnan Şenses gibi isimlerle birlikte “Ah Nerede Vah Nerede” filminin çekimi için kamera karşısına geçer. Adnan Şenses, güzelliğinden etkilendiği Emel Aydan’a kur yapmalara, etrafında dolanmalara başlar. fakat Gazanfer Özcan’ın gözü bir yerden ısırmaktadır bu kişiyi. Düşünür, düşünür ve en sonunda kim olduğunu bulur. Bu cilveli dişi, Gazanfer Özcan’ın bir dönem rol arkadaşlığını da yaptığı eski bir tiyatro arkadaşı olan Hüseyin Kaşif’in oğlu Erdoğan’dır. Ameliyat geçirmiş ve kadın olmuştur ama bundan kimselerin haberi yoktur. Çekimler sırasında yanına usulca yaklaşır yanına ve “Beni tanımadın mı Erdoğan” der. Emel Aydan başını “Evet” manasında sallar. Gazanfer Özcan bu durum karşısında günlerce kendine gelemez ve bu anı hep hatırlar.
[box type=”shadow” align=”” class=”” width=””]
Kaynakça
Wikipedi Emel Aydan maddesi
Türk Sinemasında Cinselliğin Tarihi / Agah Özgüç / +1 Kitap yayınları
Türkiye’nin Hatıra Defteri / Nebil Özgentürk [/box]
vay ki hey…
Gazanfer Özcan ilgimi çekmişken, yaşadığı anıya daha da güldüm, özellikle Adnan Şenses’li kur yapma kısımlarına.
Çok ilginç bir yazı, herkes bir tek Bülent Ersoy’u bilirken, siz çok daha eski ve çok daha müthiş bir haber yakalamışsınız, tebrik ederim sizi…
Hem şaşırarak hem tebessümle okudum…
öteki sinema farkıyla…
Türk Sinemasında Cinselliğin Tarihi kitabında bir kaç kişi daha var bunun gibi.