Onlar sokakların kötü kadınları, fahişeleri, ailelerin koca ayartıcıları, hayatın sillesini yemiş, düşmüş kadınlar. Pencereden sarkan; köşe başlarında, otoyollarda müşteri bekleyen mini etekli file çoraplı hanımlar. Onlar yeri geldi mi işveli, şuh; yeri geldi mi sert, iş bitirici kadınlar. Arabanın penceresinden başınızı çıkartıp bakacak ya da yolda durup kendisini dikizleyecek kadar merak ettiğiniz, yanlarından geçerken görmeyiverin fısır fısır konuştuğunuz, haklarında dedikodunun dibine vurulmuş, erkekleri en iyi tanıyan kadınlar. Bazen de erkekler. Hatta maalesef çocuklar. Bu kadar “izlenmeleri” onların sinemadaki yerlerini de kaçınılmaz kılıyor tabi ki. Ne de olsa sinema hayatın sanatı, bu kadınlar da hayatın kadınları, hayat kadınları.
Öteki Sinema için yazan Semra Doll
Sinemanın iş yapan, gelir getiren, yürek hoplatan, yürek burkan, neşelendiren, kaderlerine ağlatan, bir pavyonun ya da lüks bir otel odasının köşesinde kıyısında yanlarına otursak onlar anlatsa biz dinlesek dedirten; konsomatrisleri, sosyetik fahişeleri, en adi sokak kadınları, orospuları. Mahalleli onları sevmese de, kadınlar haset etse, erkekler onları ucuz görse de, ruhu kötü adamların kadınların oyunlarına gelseler de, kader kurbanı olsalar da; izleyicisinin çok sevdiği, sarıp sarmaladığı, anlamaya çalıştığı fahişe kadınlar ve erkekler. Onlar gişenin gülleri, pembe olmayan tarafın tokatları.
İşte sinemanın, en zor rollerden birini oyunculuk show’una dönüştürmüş kadın ve erkekleri. Arkanıza yaslanın ve sizi memnun etmelerine izin verin. Aldıkları her kuruşun hakkını verecekler.
Satine – Nicole Kidman / Moulin Rogue
Sinemanın en hüzünlü, müzikal fahişesi. Tek suçu sesi güzel, sesi büyük bir adamı sevmekti. Işıltılı elbiseleri, popüler kırmızı kostümü, dansları raksları bile yalnızlığını gizleyemedi.
Vivian – Julia Roberts / Pretty Woman
Peri masalı kahramanı, harika gülüşlü, duygusal fahişe. Drama kraliçesi. Masallar gerçek olabilir, yakışıklı prens bir fahişeyi sevebilir.
Severine Serizy – Catherine Deneuve / Belle De Jour
Libidosu yüksek, şehvetli ve dupduru bir kadın. Evinin kadını, genel evin güzeli. Fahişelik zevk için de yapılabilir mi?
Lulu – Louise Brooks / Pandora’s Box
Sinemanın en sessiz, melodramatik fahişesi. Zarafeti ve baştan çıkarıcılığıyla konuşmasa da çok şey anlatıyor. Susuyor, gözleri konuşuyor. Parada değil, aşkta olan gözleri.
Lynn Bracken – Kim Basinger / L.A. Confidential
Film Noir’lere yakışır soğuklukta, ciddi, pahalı ve sosyetik bir fahişe. Suç dünyasının sırları ve oyunları arasında Oscar’lık oyunuyla öne çıkan ketum kadını. Yumruklar konuşur, o asla.
Linda Ash – Mira Sorvino / Mighty Aphrodite
Eğer Woody Allen kadınıysanız, pekala dahi bir çocuğun annesi olan sevimli bir fahişe olabilirsiniz. O, Yunan trajedyalarından fırlama bir Afrodit.
Iris – Jodie Foster / Taxi Driver
Dolgu topuklu ayakkabıları, kocaman şapkası ve minicik şortuyla sinemanın en ünlü çocuk fahişesi. Çürümüş sistemin bedel ödeyenleri, bir o bir de dostu punk taksici.
Alien – Charlize Theron / Monster
Fahişelik meslek olursa saygı duymak gerekir, saygı duyulmazsa kadın kişi vahşileşebilir. Ve bazı canavarlar toplumun eseridir. Sinemanın en talihsiz fahişesi, en haklı seri katili.
Jessica Kamen – Bridget Fonda / Kiss of The Dragon
Çin Mahallesi’nin köşe başını mesken tutmuş, davası çocuğu olan kadersiz fahişesi. Minik bir Çinli’den başka bir de toplumun üçüncü sınıf vatandaşı olmak gibi bir damgası var sahip olduğu şu hayatta.
Malena Scordia – Monica Bellucci / Malena
Hanım güzel olursa kirleteni çok olur. O, dırdırcı ve kıskanç kadınların dillerinin kurbanı. Hiçbir eski püskü ceket örtemez güzelliğini.
Marion Silver – Jennifer Connely / Requiem For a Dream
Uyuşturucu aşkla karışırsa tepkime kola bacağa, özgürlüğe, bedenini alet etmeye neden olabilir. Bahis masasında ortaya konulan bağımlı kadın, acımasız çarkın diş(l)isi.
Sera – Elizabeth Sue / Leaving Las Vegas
Las Vegas’ın racon kesen, yürüyüşüyle erkekleri dimdik eden fahişesi. O kadar güçlü ki, tehlike anında ne yapılması gerektiğini en iyi o biliyor. Yine de erkekler acımasız özellikle alkolik olanları.
Alabama Whitman – Particia Arquette / True Romance
Henüz yolun başında olan fakat dönüşü olmayan bir yola çıkan tövbeli fahişe. Gerçek aşk bazen bir çizgi roman dükkanında karşınıza çıkar ve peşinizi bırakmaz. Çantasında kirli çamaşırlar var.
Diana Murphy – Demi Moore / Indecent Proposal
Kocası tarafından zengin bir iş adamına altın tabaklarda sunulan, teklifin en ahlaksızının fahişe yaptığı kadın. Hastalıkta, sağlıkta ve para bizi ayırana kadar.
Holly Golightly – Audrey Hepburn / Breakfast At Tiffany’s
Bir pırlanta gerdanlığa tav olan mini hanım sokaklarda kendisine o gerdanlığı alacak adam, paralı enayi için dolaşıyor. Elinde alışveriş poşetleri ve meşhur ağızlıklı sigarasıyla.
Miho – Devon Aoki / Sin City
O hem çok sert hem çok günahkar hem de iyi bir kılıç ustası. Günah şehrinin eli maşalı fahişesi, günahkar erkekleri sokağından geçirmez.
Domino – Vinessa Shaw / Eyes Wide Shut
Orada hiç olmaması gerekirken masonik bir seks partisinin ortasında dolaşan meraklı bir adamın tanıklığını üstüne alan, seks aleminin fedakar fahişesi. Yüzünü hiç görmedik, akıbetini hiç bilmiyoruz ama onu çok takdir ediyoruz.
Joe – Joe Dallesandro / Flesh
Andy Warhol’un “Fabrika”sının en nadide parçası. Bir erkek fahişenin yalnızca “15 dakika”sı değil, 24 saati ve mesleğinin incelikleri.
Julian – Richard Gere / American Gigalo
Olgun kadınların karşı koyamadığı şımarık fahişe, yakışıklı avcı. Rolex’ler, takım elbiseleri Ferrari’ler arasında aşk pazarlığı.
Scott Favor ve Mike Waters – Keanu Reeves ve River Phoenix / My Own Private Idaho
Sokaklarda yaşayan iki adam, aynı yola baş beden ve can koyan iki yol arkadaşı. Biri kontrollü biri narkolepsi. Yola devam etmek için zenginlerin kendi gönüllerini hoş tutmaları, parası olmayanların zenginlerin gönüllerini hoş etmeleri gerektiğini bilen ailesiz, annesiz ikili.
Üç göğüslü kadın / Total Recall
Bilim kurgu harikası, her erkeğin evine alacağı türden, üç göğsü olan yegane fahişe. Her ne kadar çok çirkin olsa bile, yüzüne bakmanıza fırsat vermeyecektir.
Türk Sinemasının Fahişeleri
Lale – Ahu Tuğba / Kayıp Kızlar
Hikaye belli. Genç kız yüzüne kezzap atılmaması, çıplak fotoğraflarının ailesine ulaşmaması için fuhuş yapar. Fahişemiz her ne kadar gedikli olsa bile artık batağın içindedir, çıkış yoktur. Yine de olur böyle vakalar Türk polisi yakalar.
Yeter – Nursel Köse / Yaşamın Kıyısında
Almanya’nın gettosunda fetişist bir fahişe. Hangisi daha zor? Fahişe olmak mı yoksa gurbetçi olmak mı? Kadın olmak tabi ki de.
Cevriye – Türkan Şoray / Cevriyem
Sesi güzel, kendi güzel, bahtı kara fahişe. Kabadayının aşkından n’olur? Karakolda ayna var, kız kolunda damga var. Gözlerinden bellidir Cevriyem sende kara sevda var.
Asiye – Müjde Ar /Asiye Nasıl Kurtulur?
Türk sinemasının eli öpülesi fahişesi. Ona çiçek verilmez, onunla yatılır.
Zuhal – Zuhal Olcay / İki Kadın
Bir fahişeye tecavüz edilebilir mi? O; sinemanın hüzünlü fahişesi, hukuk savaşçısı kadını. Hiçbir politika bir kadının haklı davasının üstünde değildir. Başka bir kadının aşkı bile.
Melahat – Suzan Avcı / Şıngırdak Melahat
Kombinezonlu sarışın afet. Türk sinemasının bar kadını; insanları birbirine düşüren, yuva yıkan, hafifmeşrep entrikacısı, fettanı.
Melek – Deniz Türkali / Gece, Melek ve Bizim Çocuklar
Beyoğlu’nun arka sokaklarında eski bir fahişe, bilge bir kadın. Bizim çocukların dilinden ancak o anlar. Geceler kirlidir, melekler sarı saçlı ve yaşlıdır.
Travesti – Fikret Kuşkan / Dönersen Islık Çal
Tek dostu bir cüce, ağzından çıkan tek kelime ıslık sesi. Cücesine dönmek daha hangi yollardan dönmek demek acaba?
Last Exit to Brooklyn ve yürek burkan Tralala (Jennifer Jason Leigh)