Fast and Furious 6 / Hızlı ve Öfkeli 6 Hakkında Her Şey!

21 Mayıs 2013

On iki yıl önce, Los Angeles’ın Doğu’sundaki yeraltı sokak yarışı alt kültürünü konu alan Hızlı ve Öfkeli adında küçük bir film beklenmeyen bir başarı elde edip yazın hiti oldu ve dünya çağında 207 milyon dolar gişe hasılatı yaptı. Sırada Hızlı ve Öfkeli 6 var!

fast_and_furious_six_ver7_xlg

İki yıl önce Hızlı ve Öfkeli Beş, 86 milyon dolarla Universal Pictures tarihinin en büyük açılışını yaptı. Yerel pazarda 209 milyon dolara ulaşmak üzeredir, dünya çapında ise 625 milyon doları aşmıştır. Beşinci filmin serinin yaratıcı ve finansal parametrelerini yeniden tanımlaması neredeyse eşsizdir. Ama üçüncü filmden bu yana gişe hasılatı iki kat artmış, ardından bir kez daha neredeyse iki kat artmıştır.

Seri beş filmde 1.5 milyon dolar gibi inanılmaz bir rakama ulaşmış ve 2013 yazının merakla beklenen filmi izleyiciler arasında büyük bir heyecan yaratmıştır. Sosyal medya platformlarında filmleri ve kastı takip eden hayranlar bütün diğer aktif film serilerinin içinde en büyük olmuştur.

Yolculuk sıra dışı başlamış olsa da filmlerin ölçeği her zamankinden daha büyük bir hale gelmiş olsa da ana karakterleri etkisini hala kaybetmemiştir. Akrobasiler daha büyümüş, mekanlar daha egzotik olmuştur ama süregelen başarının anahtarı izleyicilere bağ kurmaları ve değer vermeleri için bir neden veriyor olmasıdır. Hızlı ve Öfkeli filmleri izleyicilere seri hakkında sevdikleri her şey artırarak verdikleri için seri bir sokak yarışı filminden büyüyerek  global bir aksiyon, heyecan yolculuğuna dönüşürken hayranlar da sadık kalmıştır.

VIN DIESEL, PAUL WALKER ve DWAYNE JOHNSON, hız yarışları üzerine inşa edilen global gişe rekortmeni destanın yeni filmi Hızlı ve Öfkeli 6’da hepsi yıldızlardan oluşan kastta başrolleri oynuyorlar. Bugüne kadarki en tehlikeli maceraları için yeniden bir araya gelen hayranların favorilerinden MICHELLE RODRIGUEZ, JORDANA BREWSTER, TYRESE GIBSON, CHRIS “LUDACRIS” BRIDGES, SUNG KANG, JOHN ORTIZ, GAL GADOT ve ELSA PATAKY’ye Badass dizisinin gelen LUKE EVANS ve GINA CARANO eşlik etmiştir.

Dom (Diesel) ve Brian’ın (Walker) Rio soygunu nüfuzlu birinin imparatorluğunu yıkmış ve ekibini 100 milyon dolarla bırakmış, kahramanlarımız dünyanın dört bir yanına dağılmıştır. Ama evlerine dönemiyor olmaları ve sonsuza dek kaçak olarak yaşayacak olmaları hayatlarını eksik bırakmıştır.

Bu arada, Hobbs (Johnson) ölümcül yetenekleri olan paralı sürücülerden oluşan bir organizasyonu 12 ülkede takip etmektedir. Takımın beyninin (Evans) ise merhametsiz bir yardımcısı vardır. Bu kişi Dom’un öldüğünü düşündüğü sevgilisi Letty (Rodriguez) olduğu ortaya çıkar. Suçlu takımını durdurmanın tek yolu onları sokak düzeyinde yenmektir. Bu yüzden Hobbs, Dom’dan seçkin takımını Londra’da toplamasını ister. Ödeme? Ülkelerine dönüp ailelerini yeniden bir araya getirebilmeleri için koşulsuz af verilmesidir.

Tüm Yollar Buraya Çıkar… Yapım Başlar

fast furious004

Nisan 2011’de Hızlı ve Öfkeli Beş’in Dom, Brian ve genişletilmiş ailelerinin milyonlarca dolarlık soygunu yollarındaki çıkarcı bir federal ajanla birlikte başarmaları izleyiciler için heyecan dolu bir serüven olmuştu. Film, Amerika’da açılış haftasında 86 milyon dolar hasılat yapmış ve Universal Pictures için bir rekor kırmıştır. Sadece sinema filmi tarihinde o hafta sonu en yüksek hasılat yapan filmi olmakla kalmamış, bir önceki bölüm olan Hızlı ve Öfkeli Dört’ün 2009’daki 70.9 milyon dolarlık açılışını da Nisan rekortmenleri sıralamasında ikinci sıraya düşürmüştür. 

Hızlı ve Öfkeli Dört serinin sevilen karakterlerini yeniden canlandırmış, köklerine önem veren bir hikaye ile büyülemiş ve aksiyon macera senaryoya yeni kahramanlar ve öğeler katan başarılı formülü üzerine inşa edilmiştir. Dwayne Johnson’ın Luke Hobbs karakteriyle karşıt kahramanlar ekibine karşı ekibimizin şansını artırmış, filmin aksiyonunun hem yeni hem de eski izleyicileri heyecanlandıran karşı koyulmaz bir kombinasyon olduğunu kanıtlamıştır. Daha da önemlisi film, seriye on yıldan uzun bir süredir bağlı olan hayranların heyecanını da artırmıştır.

Film yapım ekibinden yönetmen Justin Lin, yapımcılar Neal H. Moritz, Vin Diesel ve Clayton Townsend bu bölümü Hızlı ve Öfkeli Beş‘in dünya çapındaki gişe başarısının üzerine inşa etmiş, aksiyonu, akrobasileri, anlatımı ve duyguyu daha da yükseklere taşımıştır. Aile, sadakat, hızlı arabalar ve ister güçlendirilmiş bir arabada ceza almak için direksiyon arkasında olsun ister sevilen birinin kaybı olsun zorlu sürüş aksiyonunun kanıtlanmış kopyası seriyi gişe tarihinin en başarılılarından biri olarak belirlemiştir.

Mükemmelliyetçiliği kabul edilmiş biri olan Lin, Hızlı ve Öfkeli Beş’in gürleyen aksiyonundan cesaret almış. Şöyle söylüyor “Hızlı ve Öfkeli Beş’in gördüğü ilgi gerçekten çok değerliydi. Hızlı serisinin bir parçası olmanın en iyi yanı ben Tokyo Drift’e katıldığımdan beri Vin, Neal ve ben her zaman geçmiş hikayeyi, karakteri ve mitolojiyi konuşmamız olmuştur. Hızlı ve Öfkeli 6 birçok açıdan zaten planlanmıştı. Sadece onu hak etmemiz gerekiyordu. Buraya gelmek için çok çalıştık. Bu birlikte inşa ettiğimiz bir şey. Kaza ya da şans değil.”

Hızlı ve Öfkeli’nin izleyicileri Los Angeles’ın cesur sokak yarışı sahnesiyle tanıştırmasından bu ya da on yıldan fazla oldu ve her bölümde zorlayıcı hikayeler ve yeni karakterlerin katılımıyla riskler giderek artmıştır. Filmin ve nihayet serinin, hızlı arabalar kullanan ve sevdiklerini koruyarak ve yetkililerden kaçarak büyük bir aksiyon yaşatan  modern çağ kahramanları dünya çapında büyük ilgi görmüştür.

Hollywood’da gişe rekortmeni bir seride altı bölüm yapmak kıskandıran (ve nadir) bir konumdur. Hızlı ve Öfkeli serisinin yanı sıra çok çeşitli gişe rekortmeni filmler yapan  tecrübeli yapımcı Moritz, Lin’in hikayeyi, aksiyonu ve büyük bir kastı kolay görünen bir şekilde sürekli olarak idare edebilme yeteneği için şöyle söylüyor “Bu filmi Justin olmadan yapmak çok zor olurdu. İnanılmaz bir çalışma ahlakı ve bu kadar çok hareketli aksamla birlikte çok ihtiyaç duyduğunuz muazzam bir sabrı var. Yönetmen olarak tutarlı olabilmiş, müthiş bir iş çıkarmış ve bugüne kadarki en heyecanlı filmi yapmıştır.”

Hızlı ve Öfkeli Beş’in sonunda Letty Ortiz’in kurtulduğunun ifşa edilmesi hayranların verdiği büyük tepkiyi ne film yapımcıları ne de Universal yöneticileri bekliyordu. Johnson’ın Hobbs karakteriyle Eva Mendes’in Daha Hızlı Daha Öfkeli‘deki gümrük memuru Monica Fuentes izleyicileri heyecanlandırmıştı. Ama şoke edici ifşa izleyicilerin alkışlamasına ve daha fazlası için hazır olmasına yetmişti.

Letty’nin Hızlı ve Öfkeli Dört’deki ölümü izleyicileri sarsmıştı. Aslında şiddetli bir biçimde bağımsız Latin’in hayranları Michelle Rodriguez’in dördüncü bölümde geri gelmesine heyecanlanmışlardı. Aslında Letty’nin bu bölüm için dönüşü izleyicilerden gelen bir fikrin sonucuydu. Sevgili kahramanlarını seriye tekrar getirmek stüdyoya ve film yapımcılarına çekici gelmiş. Sadık hayranlar Universal yöneticilerine ve yapımcılarına heyecan dolu yazışmalar göndermişler. Sinema severlerin  organize kampanyası, film yapımcılarının filmleri yıllardır destekleyenlerle özgün, organik bir etkileşim olması gerektiği inancını güçlendirmiş.

Hayranlar Letty’nin geri dönüşü için aşırı hevesli olsa da rolü ilk kez Hızlı ve Öfkeli için canlandıran ve Hızlı ve Öfkeli Dört’de geri dönen Rodriguez için olaylar beklenmedik bir şekilde gelişmişti. Rodriguez şöyle söylüyor “Filmin sonundaki göndermeyi Hızlı ve Öfkeli Beş’i izlemeye gittiğimde öğrendim. Paris’te tatil yapıyordum. Bir Fransız sinema salonunda izlemeye gittim. Filmin sonunda gördüm. Çok heyecanlanmıştım çünkü Hızlı ve Öfkeli Beş çok güzeldi. Hızlı ve Öfkeli 6’da beni geri getirme olasılığı çok gerçekti. Vin’e bana en azından küçük bir uyarı vermesi konusunda espri yaptım.”

Diesel ile birkaç ay önce yaptığı şifreli sohbet oyuncu için ancak o zaman anlam kazanmış. Ancak yıllardır yapımda olan Diesel, Dom-Letty hikayesini tekrar ziyaret etme konusunda uzun uzun düşünmüş. Şöyle söylüyor “Yapımcı olarak döndüğümde Dom-Letty ilişkisinde bir değer vardı ve daha önce gördüklerimize benzemiyordu. Bu yüzden araştırmamız gerekiyordu.”

Hızlı ve Öfkeli Beş’in senaryosu, Diesel’in Hızlı ve Öfkeli: Tokyo Yarışı’ndaki konuk oyunculuğuna tepkiye rakip olmuş, bir sonraki bölümü ve nihayet seriyi başlatmıştı. Lin’in o sahneyle ilgili Diesel’le yaptığı ilk toplantı karakterler, geçmiş hikayeleri ve potansiyel hikayeler hakkındaki bir sohbete dönüşmüş. Lin de Diesel de karakter güdümlü hikayelere karşı aynı tutkuyu paylaşıyorlar. Bu yüzden ikilinin, serinin mitolojisini daha derinden incelemesi mantıklı bir gelişme olmuş.

Lin  şöyle söylüyor; “Bu mitoloji fikri Vin’i heyecanlandırdı. Mitolojiyi nasıl yaratacağımızı, Han ve Dom’un birbirine nasıl bağlanacağını konuşmaya başladık ve bu her şeyi başlattı. En heyecanlı şeylerden biri de oraya gitmek ve başarmak istediğim şeyi ifade etmekti. Vin’le çok konuştuk ve bu benim değer verdiğim bir durum. Bu ikimiz de iyi gelen bir süreç çünkü ikimiz de filmlerimizi inşa etme şeklimizle gurur duyarız. Hızlı ve Öfkeli 6 gerçekten konuştuğumuz her şeyin tamamlanması oldu. Başlangıç noktasına geldi.”

Serinin koruyucularından biri olarak uzun süredir hizmet veren Diesel şöyle söylüyor; “En heyecanlı kısmı buna sadece bir aksiyon filmi olarak ele almak değil, ama olabildiğince çok hikaye katabilecek olmamızdı. Geçmişe dönüp her şeyin nasıl bağlandığını görebilmek sevindirici. Hızlı ve Öfkeli 6’yı izlediğinizde geri dönüp diğer filmleri tekrar izlemek isteyeceksiniz. Yanıtları verebildiğiniz, önceki filmlerdeki sahnelere ışık tutabildiğiniz, geleceğe dair sözler verebildiğiniz zaman film yapımı çok hoş olur. En iyi örnek, bir destanla izleyicisinin birlikte eğlenmesidir ve bizim yaptığımız da tam olarak bu.”

Aksiyon yüklü başarıyla ünlenen senaryo yazarı Chris Morgan, Diesel ve Lin ile geçen yedi yılda genişletilmiş bir iletişimde yer almış. Gelecek bölümler için potansiyel planları ileri sürmek için  Hızlı ve Öfkeli Dört ile başlayan ilişkilerini genişletmek istemişler. Diesel, başından itibaren çoklu film eğrisini korumak konusunda ısrarcıymış. Bu yüzden Morgan bunu aklından çıkarmamış ve tasarım yaklaşımını tematik olarak o şekilde oluşturmuş.

Morgan, hepsinin bir araya geldiğini görmenin sevindirici olduğunu söylüyor. “Karışık hikayeler oluşturmayı ve parçaların uyduğu yerler bulabilmeyi çok severim. Tokyo Yarışı’nın film sırasında kronolojik olarak gelmemesi ama nereye gideceğini ve hepsinin mantıklı olması yapımı eğlenceli bir bulmacaydı. Son üç filmde sevgilinin ve yuvanın kaybedilmesine ve ekibimizin onları geri almak için ne kadar ileri gideceğine dair çok anlamlı, tematik bir eğri vardı. Dördüncü filmde Dom, hayatının aşkını kaybetti ve bütün ekip kaçmak zorunda kaldı. Bir zamanlar bildikleri her şeyi terk ettiler. Beşinci filmde ekibimiz dibe vurdu ve kaçak olarak yaşayarak ikisinin de eksikliğini, filmin sonunda Letty’nin hala hayatta olabileceğini öğreninceye kadar gerçekten hissettiler. Şimdiyse altıncı filmde kahramanlarımızın kaybettikleri her şeyi – özellikle de Letty’yi- geri almak ve evlerine özgür kadınlar ve erkekler olarak dönebilmek için nereye kadar gideceklerini göreceğiz.”

Seriye Tokyo Drift’te sorumlu yapımcı olarak görev yaptıktan sonra tekrar katılan Clayton Townsend ile birlikte kamera arkası ekibi çekime hazırdı. Yapımcı şöyle söylüyor; “Diğer filmlere çok güzel bir şekilde bağlanan bu bölümde ekibe bu kez yeniden katılmak bir ayrıcalık. Filmlerin ardışık sırayla çıkmayacağını ama bütün o parçaların ortaya çıkarılacağını açıklamıştık. Açılış günü sinema salonunda oturup geleneksel Hızlı hayranlarının hayatlarının sürprizini yaşamları izlemek müthiş bir deneyim olacak.” 

Birlikte Daha Güçlü: Bir Aile Toplantısı 

fast furious001

Başlangıçtan beri aile teması serinin başarısının belkemiği olmuştur. Bu grubu yeniden toplama sürecinde oyuncular kendi genişletilmiş ailelerini oluşturmuşlar. Serinin vaftiz babası Neal Moritz çekirdek takımının yıllar içinde büyümesini izlemiş. Şöyle söylüyor; “Hızlı ailesi neredeyse 14 yıldır bir arada. Yani burada bir hikaye var. Bu filmleri çocukların doğumlarıyla, evliliklerle, profesyonel ve özel hayattaki iniş çıkışlarla yapıyoruz. Herkes döndü çünkü Hızlı ve Öfkeli Beş’te sadece müthiş bir deneyim yaşamakla kalmadılar filmi izleyiciler kadar çok sevdiler. Özel bir iş yaptık ve altıncı filmde nasıl büyüdüğünü görmek istediler. Karakter dağılımı çok geniş. Ama beyaz perdede bu kolektif kimyada işe yarıyor. Kamera arkasındaki arkadaşlıklar da aynı oranda harika.” 

Hızlı ve Öfkeli 6, Rio soygunundan sadece altı hafta sonra, ekibimiz dünyanın dört bir yanına dağılmış bir haldeyken başlar. Dom ve Elena, Kanarya Adalarında yeni ebeveynler Brian ve Mia ile birlikte yaşarken yeni çift Han ve Gisele Hong Kong’un keyfini çıkarmaktadır. Tej, Costa Rica sahilinde serin bir sahile yerleşirken eğlenceyi seven Roman parıltılı bir jet sosyete hayatı yaşamaktadır. Bankadaki milyonları hayatı kahramanlarımız için çok daha kolaylaştırmaktadır. Ama kaçak oldukları için sürekli etrafı kontrol ederek ve bulunma korkusuyla yaşamaktadırlar.

Lin, karakterlerin gelişimi hakkında şunları söylüyor; ” Ben ‘Gerçek tatmin nedir?” düşüncesini araştırmak için heyecanlanıyordum. Dom, Brian ve bütün arakterlerin arkadaşları, aileleri ve paranın satın alabileceği her şeye sahip olmalarına ama hala peşlerini bırakmayan kısıtlamalar olduğuna bakmak istedim. Buna ek olarak huzur elde etmek için mutlak özgürlüğe kavuşabilecekleri tek fırsatları olduğu gerçeği vardı.”

Hızlı ve Öfkeli Beş’te kahramanlarımızın peşini bırakmayan zorlu federal ajan Luke Hobs, Dom’a döner ve hayatını değiştirecek haberler verir. Hobbs, seriye katıldığında eski suçlu Dom için korkunç bir rakip ve kusursuz bir engel olduğunu kanıtlamıştı. Fakat hikaye gelişip her iki karakter de birbirini tanıdıkça Hobbs, tek amacı Dom’u takip etmek olsa da esirgeyici bir saygı duymaya başlamıştı. Sonunda Hobbs’u bir kurşundan kurtarmak Dom ve Brian’a, gözünün her zaman üzerlerinde olacağı uyarısıyla birlikte hızlı bir kaçış sağlamıştı.

Film yapımcıları ve Johnson, Dom ve Hobbs’ı aynı tarafta konumlandırmanın bu kez dikkatli bir yaklaşım gerektirdiğini biliyorlardı. Hepsi Hobbs’un bir teklifte bulunmasına ve Dom’un da kabul etmesine yetecek makul bir neden istiyorlardı. İki erkek arasındaki herhangi bir tür ilişki hiç de kolay olmayacaktı, geçmişleri dışında her şey bunu garanti ediyordu.

Johnson kurgu hakkındaki konuşmalarını şöyle aktarıyor; “Dom ve Hobbs’ın birlikte çalışmasının anahtarı gerilimin hala hissedilebilir olmasıdır. İkisi de bu pazarlıktan istediklerini elde edecekler. Ama izleyicinin hissedebileceği bir gerilim olması gerek. O zaman özgün ve gerçek olur.”

O zaman Hobbs ve Dom’u olasılık dışı ortaklar yapacak ortak payda ne olacaktı? Hobbs, paramiliter eğitimli suç dehası Owen Shaw’ı öldürmek için Dom’un ekibinin yardımını istediğinde Dom, Shaw’un beklenmeyen bir yardımcısı Letty’nin varlığını öğrenir. Hobbs, Letty’nin Dom’un zayıf noktası olduğunu bilir ve attığı hesaplı bir adımdır. Yine de Hobbs Shaw gibi yakalanması zor bir suçluyu ele geçirmek için kanun dışı çalışması gerektiğini bilecek kadar zekidir.

Bu bizi bölümün merkezine götürür; Dom ile Letty’nin ve eşit derecede Diesel ve Rodriguez’in yeniden bir araya gelmesi. Serinin ilk bölümünün çekim sürecinde ikili o kadar yakın arkadaş olmuş ki ilişkileri yıllar içinde gelişmiş. Diesel şöyle söylüyor; “Dom ve Letty’de benim ya da Michelle’in oynadığı rolü aşan çok özel bir şey var. İçten bir sevgi ve bundan doğan bir güç var. Yolun yanlış tarafında olması ise çok daha ilgi çekici yapıyor.”

Diesel’le çalışmasının ilişkiyi çok daha inandırıcı kıldığını kabul eden Rodriguez de aşk hikayesinin başka bir yönüne değiniyor. “Bu hikayenin güzel yanı kaybedilen bir aşk ve bir daha geri dönmeyecek olmasının verdiği umutsuzluk. Ben bu tür bir aşk hikayesine bayılırım. Bunu bir daha yaratacak olursan bunu yapacağım kişi Vin olur. Aradaki elektrik açısından bunu başka biriyle başaramam. Vin ve ben kesinlikle tipik güzel kız ve yakışıklı erkek sınıfına girmiyoruz. Olabildiğince sertiz. Onunla çok iyi anlaşıyorum. Kamera önü etkileşimi ve aynı zamanda 13 yıllık bir arkadaşlık. Bu izleyicilerin de görebileceği bir şey.”

Yazar/sorumlu yönetmen Chris Morgan, Hızlı ve Öfkeli’yi izlediğinden beri serinin en büyük hayranlarından biri rolüne bürünmüş. Bu nedenle de seride hikayeye detaylar eklemeye başlarken aşk hikayesiyle başlamak çok önemliymiş. Morgan şöyle söylüyor; “Bu filmde Dom ve Letty’nin birbiriyle yarıştığı bir sahne var. Filmin en yüce sahnelerinden biri. Yarışırlarken Letty’nin Dom’a yeniden aşık oluşunu izliyorsunuz. Kulağa kötü gelebilir ama Dom manevra yaptığında, Letty’nin ona bakması ve “Bu adam deli. Ama hepsi çok  mantıklı.” diye düşünmesinin inanılmaz bir yanı var.

Hızlı ve Öfkeli 6’da karışık bir hikaye yapısı olsa da Letty’yi geri getirme fikri Lin, Morgan ve Diesel arasında hayranların artışından yıllar önce dile getirilmiş. Morgan, Hızlı ve Öfkeli 4’te hikayeyi ileri götürmek ve Dom ile ekibinin işni zorlaştırmak için Letty’nin kaybolması gerektiğini söylüyor. “Yolun sonunda Letty’yi geri getireceğimizi bildiğimiz için bu doğru bir karardı. Onu hemen geri getirseydik hesaplı ve yapmacık görünecekti. Kolay olmasını istemedik. Açıkçası, bu konuştuğumuz en önemli konulardan biri oldu. Bu ve “Bunun Dom için anlamı nedir?” sorusu. Dom’u içimizden biri konumuna koymak çok ilginç. Hepimizin hayatında aşık olduğu, kaybettiği ve geri gelmesini istediğimiz bir kız vardır.”

Rodriguez, ilk filmin çekimi sırasında saldırgan sokak yarışçısının bütünlüğü olduğunu ve tipik herkesle birlikte olabilen bir kız olmadığını temin etmek için çok uğraştığını kabul ediyor. Onun için Letty’nin dayanması ve sokaktaki güvenirliğine sadık kalması önemliymiş. Oyuncu şöyle söylüyor; “Letty’nin birçok yeteneği var ama onları kullanmak için gerekli hafızası ve geçmişi yok. Bunun güzel bir yanı var. Bu film boyunca takınacağı tavrını belirliyor. Soygunlar yapmak, hızlı araba kullanmak ve yakalanmamak gibi bildiği şeyler arasında dünyadaki yerini arıyor.”

Lety’yi en iyi tanıyan ve en çok seven tek kişi olan Dom için Elena’yla bir hayat kurmaya çalışırken Hobbs’un filmin başında kendisine gösterdiği fotoğraf hayatını sarsıyor. Letty’yi Dominik Cumhuriyeti’nde bırakmak her şeyi harekete geçiriyor ve onun ölümüne neden olduğunu düşüncesinin yükünü taşıyor.”

Gerçeği bulmaya kararlı olan Dom, Hobbs’la bir anlaşma yapar ve Dom’a kendini kurtarması ve geçmişi aydınlatması için bir fırsat verir. Diesel şöyle anlatıyor; “Hobbs, Letty’yle ilgili bilgiyi verdiğinde Dom’un her şeyi yeniden sorgulamasına neden oluyor. Bu filmin büyük bir bölümü gerçeğin ne olduğunu, ne olmadığını yeniden değerlendirmek zorunda kalan bir karakteri canlandırmak hakkındaydı. Hayatında uzun yıllar geçirdikten sonra geçmişinin asıl geçmiş olmadığını söylenmesi herkes için gerçek üstü olurdu.”

Brian ve Mia da Lety’nin yeniden ortaya çıkmasının etkisini hissetmiş. Letty’yle hayat boyu arkadaş olan Mia, olayların gelişiminden umutlu ama gerçekçi olurken Brian şüpheci yaklaşıyor. Bu yeni gelişmenin çözülmeden kalmasını istemiyor ama Mia’yla yeni doğan oğlu Jack’i de arkada bırakmak konusunda eşit derecede tereddüt yaşıyor. Braga’nın organizasyonu için Letty’yi görevlendirdiği için hala suçluluk duyuyor. Yalnız bir anne tarafından büyütülen Brian’ı baba olmak değiştirmiş ve Mia ile Jack’in yanına, evine dönme arzusu çok güçlü. Yanıtları bulmak için kendini mecbur hissettiği kadar koşulsuz af için Hobbs’la anlaşmaya varmak da ailesi için tek makul seçenek.

Paul Walker, dört Hızlı filmi boyunca eski kibirli, gizli polis Brian O’Conner’ın ahlak yaklaşımını yeniden değerlendirmesini izlemiş. Önce Dom’u soruştururken ve Mia’ya aşık olurken, sonra hem Los Angeles Polis Merkezi’nde hem de FBI’da gözden düşerken ve bir kaçak olarak yaşarken  Brian seri içinde en büyük karakter gelişimlerinden birini yaşamış, kanunun bir tarafından diğer tarafına geçmişti.

Walker, son filmdeki aksiyonunun ötesine geçebileceklerine inanmış olsa da yönetmeninin başka bir düzeye taşımasından çok etkilenmiş. Ayrıca Hızlı ve Öfkeli 6’da herkesin parladığı bir an olmasını da takdir etmiş. Oyuncu şöyle söylüyor; “Herkesin birilerine gününü göstermek için bir fırsatı oluyor. Herkes biraz daha popüler oluyor, biraz daha gerinerek dolaşıyor. Bunu görmek çok güzel.”

Walker, bu rolü on yıldan uzun bir süredir canlandırdıktan sonra, Brian’ı ve seriyi olabildiğince gerçekçi tutma sorumluluğunu hissediyor. “Yıllar içinde öğrendiğim tek şey filmlerimizin birçok kişi için çok şey ifade ettiği ve bazen çok fazla zaman ve çaba harcadığınızda objektif olmanın zor olduğudur. En önemlisi karakterlerimizi ve hikayelerini gerçeğe dayandırmaktır. Bazen teslim olduğunuz anlar oluyor çünkü amaç dinamik filmler yapmak. Filmlerimiz de bu ikisi arasında hassas bir denge olduğu için başarılı oluyor.”

Bu dengeyi bir kez daha Jordana Brewster’ın canlandırdığı Mia Toretto’dan daha iyi anlayan kimse olamaz.  Letty’nin yaşıyor olmasını anlamaya çalışırken ve hareket alanlarını tartışırlarken Dom ve Brian’a “Birlikte daha güçlüsünüz.” Diyor. İki adam da bunu inkar edemiyor. Gizli polis, eski suçluyla ekibini yakalamaya çalıştığı sırada ilk karşılaşmalarından beri birbirlerini kolluyorlar.

Mia’nın Hızlı ve Öfkeli 5’te sergilediği boyun eğmez kararı şimdi annelikle birlikte güçlenmiş  ve kendini ailesini her zamankinden daha güçlü ve daha güvenli kılmaya adamış. O gerçek bir Toretto ve bu sadakatin ailesini birbirine bağladığını biliyor. Role ilk kez 12 yıl önce başlayan Brewster şöyle söylüyor. “Mia artık bir anne. Bebeğini koruması gerekiyor. Ama aynı zamanda Dom ve Brian’ı  zaptetmemeyi bilecek kadar iyi tanıyor. Özellikle de söz konusu bir sevgiliyi geri getirmek gibi önemli bir konu olduğunda. Birbirlerini koruyacaklarını görecek kadar akıllı. Onlar kardeş olmuşlar.”

Mia’yı dördüncü kez canlandıracağı için heyecanlı olan Brewster, Hızlı ev Öfkeli 6’yı Londra’da çekerken aynı anda televizyon dizisi Dallas’ı da Texas’da çekmiş. Zorlu bir programlama olmuş ama Brewster hayran olduğu karakteri yeniden ziyaret etmek ve aynı zamanda genişletilmiş Hızlı ailesiyle stüdyo dışında eğlenmek için sorunu çözmeyi başarmış.

Brewster’ın çekimlerde tekrar etmek için hevesli olduğu bir başka nokta da filmin aksiyon sahnelerinde daha çok yer almak olmuş. Neyse ki bu bölüm, final aksiyon sahnesinin ayrılmaz bir parçasında ona yeninden direksiyon başına geçme fırsatını veriyor. Hızlı ve Öfkeli Beş, çılgın akrobasi sahnelerine gerçek anlamda ilk girişi olmuş ve daha fazlası için de hazırmış. Gülerek şöyle söylüyor; “Biraz daha aksiyon tadı almaya bayılıyorum. İri biri olan KIM KOLD ile bir sahnem var. Dwayne ve Vin yanında cüce gibi kalıyor. Gerçekten inanılmaz iri. Ama botunu çökerttiğimden ve bacağını morarttığımdan şikayet etti. Gurur duydum.”

Chris “Ludacris” Bridges, teknoloji ustası Tej Parker rolüne dönmek için sabırsızlanıyormuş. Bridges Hızlı ve Öfkeli Beş’in sunduğu heyecanlı yolculuğu çok sevmiş olsa da  daha fazlasını yapmaya hazırmış. Ayrıca kanun dışı sokak yarışı eğilimi olan oto tamircisi karakterinin artık bankada milyonları olmasına rağmen hala sevdiği işi yapıyor olduğu için de mutlu olmuş. Oyuncu /Hip hop sanatçısı şöyle söylüyor; “Para Tej’i değiştirmiyor. Çoğu insan parayı bulunca işlerini bırakmak isterken o hala sevdiği işi yapmak isteyenlerden biri. Tabii ki 10 milyon doların olduğu zaman hayatın değişecektir. Tej de hala egzotik arabalar satın alıyor, bilgisayarlarla oynuyor ama aynı zamanda plajda da eğleniyor.”

Tyrese Gibson’ın Roman Pearce karakteri bu dünyanın komik sesi olmayı sürdürüyor. Aynı zamanda serinin hem küresel bir aksiyon başarısı olurken hem de komediye de çok fırsat  verdiğini kanıtlıyor. Daha Hızlı Daha Öfkeli’de Brian’ın hızlı konuşan, küçük hırsız, çocukluk arkadaşı olarak rol aldığı andan itibaren oyuncu ile izleyici arasında bir bağ kurulmuş. Pearce, aklındakini söylemek ve otoriteye karşı gelmek konusunda hiç tereddüt etmiyor ve Gibson da karakterinin olgunlaşmamış olmasından çok mutlu. Şöyle söylüyor; “Roman’ın karakteri bu. O bankada 10 milyonu olsa bile hayatı fazla ciddiye almayan ve otoriteyle sorunu olan biri. Aynı şekilde kaldığı için mutluyum. Çünkü bence Roman insanların sesi. Karakterin sevdiğim yanı da bu; her zaman söyleyecek bir sözü var.”

Sung Kang, Hızlı ve Öfkeli: Tokyo Yarışı’nda seriye ortasından Tokyo’nun kanun dışı sokak yarışı sahnesinde yer alan bilgili (eşit oranda pürüzsüz sürüş yeteneğiyle) Han rolüyle katılmış. Hızlı ve Öfkeli Dört, Hızlı ve Öfkeli Beş ve şimdi de Hızlı ve Öfkeli 6’daki rolleriyle serinin zaman çizgisini birbirine bağlayan bir unsur olmuş. Morgan ve Lin dışında Kang için de zor olan serinin sonraki bölümünde ortaya çıktığı görülen Han için geriye dönük inanılır bir hikaye oluşturmak olmuş. Kang şöyle söylüyor; “Tokyo yarışı’nda Han’ın diğer karakterlere verdiği hayat derslerinin birçoğunu ben üretmek zorunda kalmıştım ve kendime “Han, neden böyle belli kurallarla yaşamak zorunda?” diye sormuştum. Son dört filmde senaryoda zihinsel olarak ileri gitmek ve Han’ın Dom’dan ve aileden öğrendiği dersleri görmek ve  Han’ın üçüncü filmdeki tarzının neden olduğuna dair parçaları bir araya koymak gerçekten hoştu.”

Bu bölümde Hızlı ve Öfkeli Beş’te gelişen Han ve Gisele arasında karşılıklı bir hayranlık tam bir aşka dönüşüyor. Gal Gadot, izleyicilerin karşısına ilk kez Hızlı ve Öfkeli Dört’te Braga (Bu filmde bir kez daha John Ortiz tarafından canlandırılan) kendini kurtarmak için onu yüzüstü bıraktığında Dom’un tarafına geçen Braga’nın teşkilatındaki baş teğmen olarak çıkmıştı. Dom onun hayatını kurtarmış ve bu hareket Hızlı ve Öfkeli Beş’te ekibe soygunu gerçekleştirmek için Gisele katıldığında Dom’a sadakat duymasını sağlamıştır.

O zaman henüz ünlenmemiş İsrail’li oyuncu özellikle kendi içindeki saldırgan yönü ortaya çıkardığı bu filmde yolculuğun keyfini çıkarıyor. Gadot şöyle diyor; “Önceki 2 filmde pek bir şey yapmadığım için Hızlı ve Öfkeli 6’daki aksiyon için çok mutluyum. Gisele’in daha kötü bir karakter olmasını istediğimi Justin’e uzun süre önce söylemiştim. Bu film için Justin’le ilk konuşmamı hatırlıyorum. Bana ‘Hazır mısın? Bu filmde çok fazla aksiyonun olacak.’ demişti. Çok sevinmiştim. Sonunda!”

Gadot, kendi tehlikeli akrobasi numaralarının çoğunu yapmak ve DUCATI MONSTER motosikletini profesyonel gibi kullanmak için söz verdiği için hayal kırıklığına uğramamış.  Daha yeni bir bebeği olmasına rağmen kahramanlarımızın düşürmeye çalıştığı, Shaw’un ekibinin el koyduğu kargo uçağı Rus ANTONOV 124 sahnesi için kablo tesisatının çoğunu yapmak için birkaç günü askıya alınmış olarak geçirmiş. Filmin son sahnesinde Gadot, Shaw’un ekibiyle yapılan silahlı çatışma sırasında silahları ateşler ve patlayan fişeklerin içinde dolaşır.

Hızlı ve Öfkeli Beş’te İspanyol oyuncu Elsa Pataky seriye Dom’a aşık olan Rio’lu polis Elena Neves rolüyle katılmıştı. İkisi de sevdiklerini kaybetmiş olarak aralarında bir bağ kurmuşlar ve benzer koşulları ile birbirlerine duydukları saygı bir aşkı başlatmış. Letty’nin hala hayatta olduğu bilgisi Dom’un onunla birlikte kaçmak için polislik kariyerinden, evinden, ülkesinden ve her şeyden vazgeçmiş olan Elena’yla olan ilişkisini tehdit eder. Birlikte bir hayat ve Brian ve Mia ile birlikte güvenilir bir aile kurmuşlardır.

Letty’nin yeniden ortaya çıkmasıyla birlikte Pataky, başlangıçta bu olayla başa çıkmakta zorlandığını kabul ediyor. Şimdi, Letty’nin dönüşünün Dom ve Elena’nın ilişkisine olan etkisini daha iyi anlıyor. Pataky şöyle diyor; “Elena güçlü biri ama ilk eğilimi Dom için savaşmak olsa da onun gitmesine izin vermesi zor. Doğru olanın bu olduğunu ve kendisi aynı durumda olsaydı kendisinin de aynı şekilde davranacağını biliyor. Elena, Dom’un kendisiyle kalmasını tercih ederdi. Ama Letty’nin yaşıyor olma ihtimali olduğu sürece cesur olması ve bu işi çözmeyi Dom’a bırakması gerektiğini biliyor.”

Kötü Kızlar ve Seriye Yeni Gelenler 

fast furious003

Film setinde herkes, yeni gelenleri ne kadar sıcak karşılıyor olsa da birbirine bu kadar yakın bir kasta ve ekibe katılmak ürkütücü bir deneyim olabilir. Hızlı ve Öfkeli 6’da tıpkı Hobbs’un yeni bir yardımcısı olduğu gibi Dom’un da yepyeni bir düşmanı olur: Owen Shaw. Lin, bir kez daha sarsıntı yaratmak için Dom ve ekibi tehlikenin çok daha yüksek olduğu bir alana iterek yeni meydan okumalara girmek istemiş. Morgan ve Diesel’le birlikte sürekli Dom’un çok değer verdiği aile ve sadakat temalarına dönmüşler. Bu noktada da felsefesi kahramanlarımıza tamamen ters olan bir düşmanı  sunmaya karar vermişler. 

Ölümcül olduğu kadar zeki de olan Owen Shaw, İngiliz ordusunun seçkin bir özel güçler birimi olan İngiliz Hava Kuvvetleri Özel Birimi’nden eski bir askerdir. Saygın geçmişinden kaçınan Shaw, kara borsada milyarla getirecek yüksek profilli yeni teknoloji soygunlarının arkasında olan çok yetenekli paralı askerlerden oluşan bir ekip kurmuştur. Aslında Shaw, kötünün en kötüsüdür.

Lin, Shaw’un bu final bölümüne nasıl uyduğunu şöyle anlatıyor; “Geri gelip bir bölüm daha yapmanın nedenlerinden biri de gerçekten Dominic Toretto değerinde bir düşman olmasıydı. Hızlı ve Öfkeli 6’da farklı bir yol izlemek ve Dom’un felsefesinin tam tersine sahip bir düşman yaratmak istedim. Dom, sık sık içgüdülerine güvenir, oysa Shaw daha çok zayıflığa hiç yer bırakmayan mantığını kullanır. Bu “ekip ekibe” açısını gerçekten geliştirebilme fikri için dönmeye değerdi.”

Dom, Shaw’la karşılaştığında hemen onun kurnaz bir üretkenlik makinesi olduğunu ve hedefine kilitlendiğini fark eder. Shaw, Dom’un aile kavramının zayıflığı olduğunu ve özellikle de istediğini almak için bu nosyonu kullandığında düşüşüne neden olacağını açıkça ifade eder. Cüsseli Dom’dan birkaç santim uzakta dururken kendinden emin bir şekilde söylenmiş güçlü bir taktiktir. Buluşma, Dom’a kiminle uğraştığını ve ekibinin neyle karşı karşıya olduğunu gösterir.

Parlatılmış çelik maskesiyle Galli oyuncu Luke Evans’ın canlandırdığı Shaw, bu bölüme Dom, Brian ve ekibin daha önce karşılaştıklarına hiç benzemeyen bir kötü karakter olarak katılır. Evans’ın katılımı iki ucu keskin bir kılıç olduğunu kanıtlamıştır. Karakter için iyi olsa da Evans’ın çekimlerden önce çoğu başrol oyuncusuyla resmen tanışma fırsatı olmamış. Evans’ın ilk sahnesi, bütün ekibin daha zayıf bir pozisyonda olmasına rağmen küstah bir güven sergileyen elleri kelepçeli Shaw’a baktığı gergin bir yüzleşmedir. Bir oyuncu olarak bu,  sahne hakkında her şeyi anlatabilen iyi bir durum olduğu halde setteki yeni biri için biraz endişe verici olmuştur.

Londra’da West End’de deneyimli bir sahne oyuncusu olan Evans, sinema filmlerine göreceli olarak yeni başlamıştır ve son birkaç yılda Peter Jackson’ın The Hobbit serisi de dahil olmak üzere birkaç yüksek profilli filmde rol almıştır. Lin’den kasta katılımını görüşmek için telefon aldığında Yeni Zelanda’da bir çekimdeymiş.

Evans için karar hiç zor olmamış. Serinin büyük hayranıymış ve iyiyken kötü olmuş, Hobbs’u düşman eden ve Dom’la kafa kafaya çatışacak olan birini oynama fırsatının keyfini çıkarmış. Oyuncu şöyle söylüyor; “Hızlı serisinde daha önce hiç Shaw gibi bir kötü karakter olmamıştır. İzleyicinin yıllar içinde birlikte büyüdüğü Dom ve aile için inanılmaz bir tehdittir ve bunu oynamak heyecan vericiydi. Senaryoda çok güzel bir şey olduğunu biliyorsunuz. Sonra Justin hızı biraz daha artırmaya, bir boyut daha katmaya karar verir. Bu gelişimin bir parçası olmak çok heyecanlı.

Seri, Lin’İn yönetimi altında önceki bölümlere gölge düşürmeye devam ediyor. Oyuncu kadrosu, karakter gelişimi ve karmaşık akrobasi sahnelerinin yürütülmesinde  Lin’in detaylara dikkat etmesinin etkili olduğunu düşünüyor. Evans detaylarda,  hikayenin içine girme ve karakter motivasyonlarında yönetmeninin dikkatine önem vermiş. Şunları söylüyor;” Justin’le her gün Shaw hakkında konuşuyorduk. Bazen sadece küçük fiziksel anlar ve bazı bakışlar hakkında olurdu ama bazen de Justin’in size hatırlatma konusunda çok iyi olduğu zihninden neler geçtiği konusunu konuşurduk. Bu yüzden müthiş biri. Çok büyük akrobasi sahneleriyle başa çıkabiliyor ve aynı zamanda karakterin aklından geçenleri de düşünüyor. Her şeyi tabağa döküyor ve tek yapmanız gereken hepsini yemek.”

Shaw’un ekibinin Hobbs, Dom ve Brian’ın ekibinin kötü benzerleri oldukları ortaya çıkıyor. Teknik bilgi, yakın dövüş, silahlar ve sürüş yetenekleri konusunda o kadar eşit yeteneklere sahipler ki dövüştüklerinde ölümüne olacaktır. Shaw her zaman Hobbs’dan ve Dom’dan bir adım ileride gibi görünür ve onları şaşırtır. Bu eşleşme Moritz’in hikayede tehlikeyi artırmak için gerekli hissettiği bir nokta olmuş. Yapımcı şöyle söylüyor; “Adamlarımız için sadece kolay bir zafer değil. Birkaç kez Shaw’un adamları ekibimizi yenerek onları şaşırtıyor. Shaw, onları her dönüşte zekice yeniyor. Durum giderek bir kedi fare oyununa dönüştükçe bundan bir şekilde kurtulmaları gerekiyor.”

Shaw’un seçkin yarışçı grubunu, Rodriguez’in Letty karakterine ek olarak bir dizi uluslararası oyuncu tamamlamaktadır. Aralarında Jah rolünde Endonezyalı dövüş sanatları fenomeni JOE TASLIM; Danimarkalı oyuncular Kim Kold 190boyunda, 150 kiloluk Klaus ve THURE LINDHARDT, Firuz; Afrikalı oyuncu SAMUEL STEWART Denlinger; İngiliz oyuncular CLARA PAGET, BENJAMIN DAVIES, MATTHEW STIRLING ve DAVID AJALA sırasıyla Vegh, Adolfson, Oakes ve Ivory bulunmaktadır.

Film yapımcıları, kökleri kanun dışı sokak yarışına bu kadar sıkı bir şekilde bağlı olan bir film için film için hayal ettikleri dört set parçasından birinde çarpışmalı tam bir yarış sahnesi olması gerektiğini biliyorlardı. “Ekip ekibe” sahnesi olarak yazılan sahne Shaw ile ekibinin ölümcül oyuncakları ve daha ölümcül sürüş tarzlarıyla tanışacağımız bölüm olacaktır. Sahne Dom ve ekibi, yüksek performanslı  yeni BMW M5’ler içinde düşmanlarının yolunu kesmek ve yakalamaya çalışırken bir patlamayla başlar. Hassas sürüş, silahlı çatışmalar ve modifiye arabanın girişi ekibin işin hiç de kolay olmayacağını fark etmesine neden olur.

Bridges, ölümcül rekabeti şöyle anlatıyor; “Bu ekibin kendi eş değerleri olduğunu kesinlikle fark ettiği anlardan biri. Bu nedenle bu film de muhtemelen en az Hızlı ve Öfkeli Beş kadar ya da hatta daha iyi olacak.”

Karışık dövüş sanatları uzmanlığından oyunculuğa geçen Gina Carano için Hobbs’un disiplinli yardımcısı Riley rolü, Steven Soderbergh’in Haywire filmindeki çıkışında bilediği yetenekleri için kusursuz bir sinerji olmuş. Carano şöyle söylüyor; “Riley çok sessiz ama iri ve güçlü. Bu ikinci filmimde canlandırmam için iyi bir rol. Eğlenceli oldu çünkü arkasına yaslanıp olanları gözlemliyor ama aynı zamanda sessiz ve arka planda olmanın sağladığı bir güç var. Aradığım insanlar hep bullardır. Bu yüzden bu tür bir karakteri canlandırmak çok hoştu.”

Carano, Johnson’la o kadar yakın çalışmanın ilham verici olduğunu kabul ediyor. Profesyonel güreşçiden oyunculuğa geçmesi Carano’nun saygı duyduğu ve kendini tanımladığı bir başarı. Johnson da rol arkadaşı hakkında aynı oranda hevesli. Şunları söylüyor; “Gina’da, Riley’de olan her şey var. Sadece güzel değil, insanlara gününü gösterebiliyor. O role bir özgünlük getiriyor ve bu Hollywood’da bulunması zor bir şey.” Johnson, ünlü gülümsemesiyle şunları ekliyor; “Başka ne katıyor biliyor musun? Octagon ringine çıktı ve kadınlarla inanılmaz dövüşler yaptı.”

Evans, Carano ve ekibin geri kalanı çok iyi karşılanmışlar ve ailenin bir parçası  gibi hissettirilmiş. Yurt dışında oldukları 4 aylık çekim sürecinde kastın internet üzerinden hayranlarla paylaştıkları komik videolar, kamera arkası fotoğrafların miktarına dayanarak geri dönene oyuncularla yeni üyeler arasında kamera arkasında bir bağ oluşmuş. Tüm dünyadaki heyecanlı hayranlar, karavanlarının dışındaki ortak alanda dondurucu gece çekimlerde gülerlerken ya da dinlenirken (yani yaralarını iyileştirirken) gruba benzersiz ve sansürsüz bir bakış atma fırsatı bulmuşlar.

Sıra sende: Filmdeki Tehlikeli Hareketler

fast furious002

Film yapımcıları Hızlı ve Öfkeli 6 ile dikkat çekici set parçalarını dengelemek için daha fazla fiziksel dövüş sahnesi getirerek aksiyonun temelini genişletmeyi seçmişler. Lin’in kanıtlanmış başarı yönteminin özelliklerinden biri de olabildiğince fazla uygulamalı akrobasi hareketleri kullanmaktır. Bu taktik çok güzel uymuştu. 

Ancak bu yaklaşım akrobasi ve özel efektler bölümünün etkisi yüksek, yenilikçi sürüşler, aydınlatma ve dövüş sahneleri yapmaları için inanılmaz bir baskı yapmış ama yine de yapmaya devam etmişler. Prodüksiyon öncesindeki ilk aşamalarda bölüm toplantılarında sahneler tamamlanırken Lin’in komik yanıtı “Büyük Oyna ya da Evine Git” olmuş.

Londra merkezli tecrübeli akrobasi hareketleri uzmanı olan akrobasi Hareketleri Koordinatörü GREG POWELL ülkenin babası (Nosher) ile amcası (Dinny) tarafından başlatılan ve kendisinin, erkek kardeşinin (Gary) ve kız kardeşinin (Tilly) devam ettirdiği akrobasi hanedanlarından birinden gelmektedir. Morgan ve Lin’in geliştirdiği hırslı girişimi canlandırmak için Powell getirilmiş.

Powell başından itibaren serinin hızlı, sert çarpışan sürüş aksiyonuyla yaratıcı fiziksel manevraları ve dikkat çekici aksiyon sahnelerindeki “tüm sınırları zorla” inancını tatmin etmesi gereken karmaşık bir aksiyon filmine öncülük edeceğini biliyormuş. Akrobasi koordinatörü bunu başarmak ve Hızlı ve Öfkeli Beş’deki efsanevi Hobbs-Dom çarpışmasından daha iyi olma amacıyla dövüş koreografı OLIVIER SCHNEIDER ve ekibini getirmiş. Ancak bu bölümde dövüş ekibinin, neredeyse kasttaki herkesin bir parça aksiyon yaptığı tam 16 ikili dövüşün koreografisini yapmaları gerekiyordu. Powell ve Schneider, daha önce aksiyon gerilim filmi Safe House için bir araya gelmişler ve çok yönlü akrobasi çalışmasını tasarlarken pürüzsüz bir süreç yaşamalarını sağlayan işbirlikçi bir tarz geliştirmişler.

Fransız Schneider, hikayeyi ileri taşıma konusunda Lin’le aynı görüşleri paylaştıklarını hemen öğrenmiş. İkili ilk karşılaşmalarında her dövüşün havasının, bütün hareketlerin bir amaca sahip olduğu kesinlikte olmasına karar vermişler. Lin şöyle anlatıyor; “Hızlı ve Öfkeli Beş’teki Hobbs-Dom dövüşü bir daha asla aynısını yapmayacağımız bir şey. Bu kez diğer karakterlere süreler vererek kendimizi aşabileceğimizi düşündüm. Böylece her biri özel olarak tasarlanmış birçok farklı dövüş tarzı görüyorsunuz.”

Kast oldukça formda ve ekibe önerilen her şeyi başarmak için çok çalışmaya hazırlıklı olduğu için Schneider yetenek seviyesini yükseltebilmiş ve kastın koreografisi üzerinde daha çok çalışabilmiş. Pain & Gain filminden çıkan Johnson, Londra’ya 120 kiloluk ve 1.88’lik kaslı yapısına yarım kilo daha kas eklemiş olarak gelmiş. Günlük, yorucu sabah egzersizlerine de devam etmiş. Film setine sabah erkenden gelemden önce milyonlarca sadık Twitter takipçisinin bildiği litrelerce yulaf ve protein gıdası ile efsanevi sabah 3 egzersiz düzenine devam etmiş.

Diesel, Rodriguez, Bridges ve Gibson çekimlerden aylarca önce kişisel spor programlarına başlamışlar ve yapım sırasında da devam etmişler. Karma dövüş sanatları uzmanı Carano olağan düzenini sürdürürken koreografiye konsantre olmuş. Fiziksel zorluklara kucak açan Evans, Shaw karakterinin eksiksiz savaşçı özelliğini tam olarak temsil edebilmek için Hava Kuvvetleri Özel Birimi tarzı bir antrenman yapmayı seçmiş. Egzersiz seansları genellikle zorlayıcı olmuş ama sonuç buna değmiş.

Schneider, herhangi bir dövüşün konseptini hazırlamadan önce çekim mekanlarını incelemiş, sanat bölümüyle ve set dekoratörleriyle konuşarak film setlerinin özelliklerini almış. Bu da ona bütün b pratik unsurları aksiyonla birleştirme olanağı vermiş. Bir yeraltı metro istasyonundaki parmaklıklar akrobatik bir tekmeyi geliştirebilir aya da Antonov setinde görünen bir kargo bantı rakibe yapılan bir darbenin gücünü artırabilirdi. Çekimlerden önce oyuncuları çevrelerine aşina olmaları için asıl mekanlara götürmüş. Kastla provalar devam ettikçe dövüşler de daha iyi olmuş.

Schneider’ın yaklaşımının püf noktası her karakter için belli bir tarz olması olmuş. Aslında o kadar çok savaşta belli dövüşler için farklı hareketler kullanılmış ve asla tekrar edilmemiş. Johnson, Carano ve Endonezyalı dövüş sanatları yıldızı Joe Taslim yetenekli sporcular ve izleyicilerin bu oyunculardan beklentisi yüksek oluyor. Bu nedenle Schneider biraz daha karıştırmak ve dövüş tarzlarına daha fazla karakter katmak istemiş.

Johnson, Dünya Güreş Eğlencesi’nde ve Hızı ve Öfkeli Beş ile G.I. Joe: Misilleme gibi filmlerdeki akrobasi hareketlerinde ve dövüşlerde kendi payına düşen kısmı yapmış. Akrobasi ekibiyle deneyimi hakkında şunları söylüyor; “Olivier ve ekibi çok konsantre. Dövüş koreograflarının ödevlerini yapıp benim tarzımı öğrenmeleri her zaman hoşuma gider. Sıra dışı çalışmayı, yeni dövüş teknikleri ve tarzları öğrenmeyi severim. Ama aynı zamanda her zaman dövüş tarzımın özüne dönerim.” İfadesi kalıp şöyle diyor; “Kafanı koparacağım. Olivier tarzımı yönlendiren ana öğenin her zaman orada olmasını sağladı. Ama aynı zamanda benim için bir şeyler daha ekleyecek kadar zeki ve zorlayıcıydı.”

Hobbs, Riley ve Shaw kendi rolleri için askeri okullarda daha disiplinli olmuşlar. Bu nedenle Dövüş sahnelerine Krav Maga, Wing Chun kung fu ve Kali Eskrima tekniklerini eklemiş. Öte yandan Dom, Brian, Letty, Roman ve Han tamamen sokak dövüşçüleri ve resmi eğitimden çok içgüdülerine güveniyorlar.

Söz konusu sahneleri canlandırmak olduğunda güçlü, sağ yumruğuyla ve çılgın tekmesiyle bilinen tatlı dilli Carano, dövüş repertuarını genişletmeye hevesliymiş. Şöyle söylüyor; “Hızlı ve Öfkeli 6’dan önce farklı dövüş eğitimleri aldım. Olivier geçmişimi ve Haywire’da yaptıklarımı biliyordu. Bu nedenle bu filmde farklı bir görüntü vermek istedi. Riley, resmi eğitim almış bir asker. Bu hoş bir değişiklikti. Her türlü duruma, karşılayıcı tarafta olmak yerine itici güç olarak giriyor.”

Schneider, The Raid: Redemption‘daki yerçekimine meydan okuyan performansını izledikten sonra bile Taslim’in yetenekleri konusunda hayretlere düşmüş. “The Raid’i izlediyseniz Joe’nun yeteneklerini çok iyi anlayabilirsiniz. Gördüğüm en hızlı ellerden birine sahip. Dövüş provalarını kameraya çekerim ama kamera çok yavaştı ve onu takip edemedi çünkü o çok, çok hızlı. Çabuk öğreniyor bu yüzden ondan her şeyi isteyebilirsiniz, yapacaktır.” Diyor.

Filmdeki iki nefes kesen Letty-Riley kavgalarından ilki, Londra’nın Westminister bölümünde şu anda kullanılmayan Aldwych İstasyonu’nda bir günde çekilmiş. Çalışmayan asansörler kastın ve ekibin yüzlerce kiloluk ekipmanı 100 dar basamaktan, kavganın yapılacağı yer olan  en alt kata taşımasına neden olmuş. Moritz şöyle anlatıyor: “Serimizin belirleyici özelliklerinden biri de olabildiğince gerçek aksiyon yapmak ve görsel efektleri olabildiğince az kullanmaktır. Letty ve Riley arasındaki metro dövüşü çok içgüdüsel ve in-your-face tarzdaydı. Yüzde yüz uygulamalı dövüştü. Hiç görsel efekt kullanılmadı. Gerçekten çok etkileyici.”

Lin, çekim günüyle ilgili şunları söylüyor: “Gina ve Michelle’in gelip her şeyi kendileri yapmaya çalışacakları için dublörlerine o gün için izin vermeleri ne kadar çok çalıştıklarının bir göstergesidir. Her şeyi değerli kılıyor.”

Kast kendilerinden istenilene bakmaksızın her şeyi denemeye istekliymiş. Hızlı ve Öfkeli Beş’te yaptıklarının üstüne çıkmak ya da pratik bir şekilde yapılan akrobasi hareketlerini gerçekleştirmekten mutlu olan çete, her türlü teklife açıkmış. Powell ve Schneider için korkusuzluğuyla özellikle Rodriguez öne çıkıyormuş. Powel şunları söylüyor; “Michelle, Michelle gibi. Ondan istediğiniz her şeyi yapıyor. Nereden gelirse gelsin cesareti var. Michelle’ın cesareti hiç eksik değil.”

Rodriguez başlangıçta Letty-Riley dövüş sahnelerinin beyaz perdeye nasıl yansıyacağı konusunda biraz endişe duymuş. Kız dövüşü yıldızı Carano’nun yeteneklerini ve sportmenlik düzeyinin kendisinden daha güçlü olduğunu çok iyi bilse de yine de sahnelerin kendi karakteri için mantıklı olmasını istemiş. Schneider’la haftalar süren antrenmanlardan ve karmaşık koreografiyi öğrendikten sonra  dövüşlerin nasıl görüneceği konusunda güveni giderek artmış.

Ayrıca Rodriguez’in o sahnelere nasıl yaklaştığı, Letty’yi neyin yönlendirdiği konusunda emin olmak için önemli olmuş. Riley daha sistemli, para militer eğitimli bir yaklaşıma sahipken Letty bir savaşçı. Hayatı için çok savaşmış ve tarzı büyüdüğü Los Angeles sokaklarını yansıtıyor. Letty’nin hayatta kalma mücadelesi verdiği, Riley için de tekniğin önemli olduğu bir dinamik yaratarak izleyicinin bu ilk mücadeleyi hissedebilmesi sağlanmış.

Dövüş Sanatları deneyimi kendisini gerçek fiziksel zarar vermeye zorlayan Carano’Nun fizikselliğini, kamera için rol yapmaya yönlendirebileceği aynı zamanda rol arkadaşlarına zarar vermemek için aşırı bilinçli olacağı planlı bir çaba harcaması gerekmiş. Ama Rodriguez koreografiye daha aşina olduğunda rol arkadaşını o çekimlerde gerçekten dövüşmesi için cesaretlendirmiş.

Dövüş aksiyonu çekimleri için Lin, daha geniş çekimleri tercih ediyor. Bu ona, izleyiciye acımasız sahnenin etkisini tam olarak vermek için daha dar açıları keserken çok stratejik olmasına olanak veriyormuş. Schneider bunu göz önünde bulundurarak her dövüş sahnesini tasarlarken görüntü yönetmeni Stephen Windon’la yakın çalışmış. Her seferinde dört kameraya kadar aynı anda çekim yaparken, zamanlama, konumlandırma ve 360 derecelik ışık sistemi yakın plan, heyecan dolu aksiyonu aktarmanın gerekli parçaları olmuş.

Waterloo’daki metro istasyonu bir başka öne çıkan dövüş sahnesi için sahne olmuş. Taslim, koşarak kovalamaca ile başlayan bir sahnede Gibson ve Kang’a karşı savaşıyor.  Üç oyuncu, 200 figüranın arasında ve etrafında koşturmuş. Doğal olarak Gibson, Kang ve Taslim sahneyi prova etmiş. Ama kameralar, çekim ekibi ve figüranların önünde çekim yapmak günlük çalışmaya bir kat daha yük bindirmiş. Provalar ve çekim günleri boyunca dublörleri de bulunmasına rağmen Gibson da Kang de Taslim’e karşı kendileri dövüşmek istemiş.

Lin, tercihlerini şöyle açıklıyor; “Bu uzunluktaki ve büyüklükteki çekimleri yapmamızı böyle enerjiler  sağlıyor. Joe inanılmaz. Her zaman yüzde 110 çabalıyor. Kamera önündeki yoğunluğu görüyorsunuz. Görüyorsunuz çünkü istediğim gibi çekebildim. Onun, Tyrese’in ya da Sung’un yüzünü saklamama gerek kalmadı çünkü kendileri yapıyorlardı.”

Gibson şöyle ekliyor; “O sahne için gerçekten çok iyi hissettim. Justin’in bana Roman’ın oraya gidip işe girişebileceğini gösterme fırsatı vermesini çok sevdim. Tabii ki o Roman, bu yüzden de en iyi noktayı bulduk ve bazı dramatik anların doruk noktasında bile izleyicilerin eğlenmesini sağladık.”

Araç Savaşı: Güç İnce Zevkle Buluşuyor

fast furious005

Hızlı ve Öfkeli Beş, soygun odaklı bir hikayeyi sahip olsa da arabalar, hayranların seriden beklediği şekilde ön planda tam gaz yer almıştı. Testesteron yüklü Dodge Charger’ların Rio sokaklarında gidişi sinema anılarını süslemiş ve Hızlı ve Öfkeli 6’daki aksiyon beklentisini olağanüstü yükseklere taşımıştı. 

Film yapımcıları Avrupa mekanlarından bağımsız olarak, filmin filosunda Amerikan performans arabalarının olmadığı bir başka Hızlı filmi yapmayı düşünmeyeceklerdi.

1969 DODGE DAYTONA (Dom), 1971 MARK-1 FORD ESCORT (Brian) ve 1969 FORD ANVIL MUSTANG (Roman) gibi klasikler seksi Avrupa modelleri olan 1970 JENSEN INTERCEPTOR (Letty), 2012 ASTON MARTIN DB9 (Shaw) ve 1960 Lister Jaguar yarış arabasına dayanan 2012 LUCRA LC470 (Tej) ile aynı yolları paylaşıyor.

Ayrıca kovalamaca bütün Avrupa’da hızlanırken çılgın savaşa 2012 ALFA ROMEO GIULIETTA (Brian), sıcak İtalyan replikası 2002 ENZO FERRARI (Tej) ve askeri araçlardan oluşan güçlü bir cephane (Hobbs’un NAVISTAR MXT’si ve 10 tonluk modifiye CHIEFTAIN TANKI (1. Dünya Savaşı dönemine dayanan 42 tonluk versiyonu)  katılıyor.

Motosikletler de aksiyondan pay almak için geri dönüyor. Bir HARLEY-DAVIDSON (Han), bir Ducati Monster (Gisele) ve bir KTM 690 DUKE, Londra ve Tenerife sokaklarında dolaşıyor.

Dom’un 2010 DODGE CHALLENGER’ı, Brian’ın 2010 NISSAN GT-R’ı ve sadık 2012 DODGE CHARGER da, SUBARU BRZ, 2008 BMW M5, MERCEDES-BENZ G-WAGON ve 2012 (klasiğiyle birlikte) RANGE ROVER gibi modern sokak yarışçılarıyla birlikte geri dönüyor.

Lin’le sık sık birlikte çalışan araba görüntü koordinatörü DENNIS MCCARTHY (Hızlı ve Öfkeli Beş, Hızlı ve Öfkeli 4 ve Hızlı ve Öfkeli: Tokyo yarışı) serideki görevine dördüncü kez dönüyor ve filmin arabalarını bütün açılarıyla inceliyor. Kendisi filmler için aday araba listesini seçerken otomobil cennetinde olan bir yüksek performanslı araba hayranı.

Lin ve McCarthy’nin bütün araba seçimlerini hikayeye sadık olmasını ve filmin araba karmasına olabildiğince çok klasik araba ekleme istekleri Morgan’ın teknoloji odaklı detayları için daha kolay olmuş. Shaw’un makinelerinden biri, yerleştirdiği bilgisayar çipiyle her türlü yeni model arabanın beynini bozabiliyor. Aslında zorlayıcı aksiyon sahnelerinden biri Dom’un ekibinin aygıtın nasıl çalıştığını çözmesini sağlıyor. Dom ve ekibi saldırganı ve milyonlarca doları alıyor ve şaşırtıcı eski moda arabaları ele geçiriyor böylece her filmde bulunana Amerikan ağır metal geleneğini yerine getiriyorlar.

Amerikan klasikleri arasında 1969 Dodge Daytona Charger en göze çarpan olmuş. Amerikan ağır metal işçiliğinin başlıca örneği olan Daytona, McCarthy’nin Tokyo Yarışı’ndaki çalışmasından beri seriye sokmaya çalıştığı bir arabaymış. Dodge’un başka bir hayranı olan Lin, McCarthy’nin arabayı kullanma isteğini anlamış ve yönetmen sonunda arabayı filme taşıyacak bir senaryo bulmuş. Lin şunları söylüyor; “Dom için Daytona’ya bakma zamanının geldiğini düşündüm. Ama Avrupa’da bir mekan araştırması yaptığımız ana kadar aklıma gelmemişti. Amerikan yüksek performans arabalarının nihai sembolünü Londra sokaklarında yarışırken görmek inanılmaz olacaktı. Bunun Dom’un arabası olması gerekiyordu.”

Diesel de Dom’un Daytona kullanması konusunda heyecanlanmış. Bu da herkesin beklediği arabayı getirmesi için McCarthy üzerindeki baskıyı artırmış. McCarthy şunları söylüyor; “Yıllar içinde Dom için araba seçmenin en zor yanlarından bir de bir sonraki filmde yerine daha hoş bir araba koymama gerektiği oldu. Bu arabanın üzerinde adeta “Dom” yazıyor. Çok güzel.  Egzotik Avrupa arabalarıyla yüksek hızlarda yarışacak bir performans arabası istiyorsanız bu doğru seçimdir.”

Diesel, filmde 1969 Dayton olduğu için havalara uçtu. Hız rekorları 1970’in sonlarında NASCAR yarış pistinden çıkarılmasına neden olan kanatlı ayrodinamik güzelliğe aşinaydı. Şöyle diyor; “Çok heyecanlıydı. Çünkü Daytona benzersizdir ve inanılmaz bir tarihi vardır. Tıpkı Dom’un takip sırasında birine sinirlenmesi ve kovulması gibi. Daytona’ya da öyle olmuş. Denis müthişti. Her zaman Dom’ın karakterini, arabayı, kişiliklerini ve nasıl benzediklerini düşünür.”

McCarthy ve bölümü düşünceli olmak bir yana Daytonaları gerçekten yapmak zorunda kalmışlar. Dokuz klasik arabayı satın almanın bedeli çok yüksek, çekim için iki çekim ekibinin ihtiyacı olacak kadarmış. Tek bir antika 1969 Daytona satın almak 500 bin dolardan başlayabilir. Bu yüzden ekip kendi üretim hatlarını oluşturmuşlar. Bu da ekibe her arabayı belirli bir göreve göre modifiye etme özgürlüğü vermiş. Amaç bu model Daytona’nın stilini yeniden yaratmak ama kaputun altında 2012 Charger ya da Challenger’ın performansına, gücüne, güvenilirliğine ve sürüşüne sahip olmak olmuş. Uçan arabanın arka kanadı ve burnu fiberglas kalıplardan yapılmış. 2012 Chalenger’dan çıkma 6 vites şanzıman eklenmiş yeni bir SRT8 motoru takılmış.

Hızlı ve Öfkeli 6 arabalarının çoğunluğu McCarthy’nin Los Angeles’daki dükkanında yapılmış sonra İngiltere’ye gemiyle Atlantik üzerinden yolculuk yapmadan önce Amerika’nın diğer ucuna gönderilmiş. İki birim farklı mekanlarda aynı anda çekime başladığı için yapımın sıkışık terminleri nedeniyle arabalar üzerindeki işi tamamlamanın ve nakliye zamanlarının lojistiği McCarthy ve film yapımcıları için biraz sıkıntılı olmuş. Çok sıkışık anlar olmuş ama McCarthy’nin bebekleri hepsinde okyanusu geçmeyi başarmış.

“Denis ve ekibinin başardıkları lojistik işi kesinlikle inanılmazdı. Ekibi sadece arabaları modifiye etmekle kalmadı, yapım ve nakliye takvimlerine de inanılmaz dikkat ettiler. İzleyici için Dom, Brian ve çetenin bu inanılmaz arabaları elde etmesi son derece sorunsuz ve hızlı görünür. Bunun nedeni yüzde yüz kameranın her iki tarafından da olağanüstü motorculara sahip olmamızdır.” Diyor yapımcı Townsend.

Hızlı filmlerinin her bölümünde tüm dünyadaki izleyiciye hitap eden, öne çıkan bir otomobil vardır. Hızlı ve Öfkeli 6’da son derece fonksiyonel, eşi olmayan bir makine olan Modifiye Araba bir sanat eseridir. Yaklaşan trafiği ezip geçecek özel bir araba yapma fikri Lin’den gelmiş. Senaryo geliştikçe Modifiye Araba’da çeşitli şekiller almış, her bir ilavede Lin, McCarthy ve ekip biraz daha heyecanlanmış.

McCarthy şöyle açıklıyor; “Modifiye araba Justin’in en inatçı olduğu arabaydı. Beni başında aradı ve arabaların üstüne kafadan girebilen, onları havaya fırlatabilen bir araba istedi. Harika bir fikirdi. Oldukça göz alcı bir görsel. Ben de ona maketler göndermeye başladım. En sevdiğim arabalar fonksiyonel olanlardır. Süper havalı görünüyor ama en baştaki amaç bu değildi. Temel olarak fonksiyon amaçlı yapıldı. Eğlenceli kısmı da buydu. Performansından heyecan duyuyoruz.”

Filmde Shaw ve Vegh tarafından kullanılan, Modifiye Araba’nın son versiyonu düşük profilli, 1600 kg., 3 koltuklu, ağır metal ağırlıklı iskelet çerçeveli, bir arabayı kolaylıkla havaya fırlatabilen açılı, rampa burunlu  bir arabadır. Yapımı 10 hafta kadar süren araba, hız amacıyla süper güçlü Chevrolet LS3 500- beygir gücüyle donatılmış Formula Bir yarış arabasıymış. Müthiş bir manevra kabiliyeti ve yoluna çıkan her türlü arabayı mahvetebilme yeteneği olması için dört çekişli yapılmış.

Yapım ekibi son olarak her iki çekim ekibinin programlarında aynı anda kullanılma üzere iki Modifiye Araba daha yapmak zorunda kalmış. Neyse ki ilk arabanın özellikleri belirlendikten ve özek parçaları üretildikten sonra yapım süreleri 3 haftada tamamlanmış. Bir de Formula Bir’den söz edin.

Modifiye Araba’nın, estetikten, fonksiyonelliğe, manevra kabiliyetinden güvenliğe kadar birçok kritere uygun olması gerekiyormuş. Yardımcı ekip yönetmeni SPIRO RAZATOS, yardımcı ekip akrobasi hareketleri koordinatörü ANDY GILL ve Hugo ile Oscar ödülü alan özel efektler süpervizörü JOSS WILLIAMS, sağlam pratik aksiyonu uygulayan dublörlerin güvenliklerini sağlamak için çekimlerden önce bütün arabaları test etmiş birkaç kez akrobasi yapmışlar.

Sıra Modifiye Araba’ya gelince McCarthy’nin tasarımını ve yapım şeklini hemen fark etmişler. Normalde bir arabayı havaya fırlatıp döndürebilecek bir aygıt olan boru rampaya bel bağlamaları gerekmiyordu. Razatos şöyle anlatıyor; “Modifiye Araba’nın polis arabalarını boru rampadan daha yükseğe fırlattığını görünce çok şaşırdık. Hızlı ve Öfkeli 6’daki görüntülerde Modifiye Araba polis arabalarının üstüne gidiyor. Bu yüzden dublör sürücülerimizden ikisi birbirleriyle kafa kafaya çarpışacaklardı ve bu gerçekten oldu.”

Modifiye araba beklentilerin üstüne çıkmaya devam etmiş ve filmin hurdalığına toplamda birkaç yüz araba göndermiş. Walker çekimler boyunca arabaya bakmış olsa da onunla bir tur atma fırsatı hiç olmamış. Ancak Evans, arabanın sürücü bölmesi Evans’ın 1.85’Lik boyuna göre yapıldığı için onu kullanma şansına sahip olmuş. Araç silaha binip inmesi kolay olmadığı için dublör sürücüler, MARK HIGGINS (İngiltere ralli şampiyonu) ve TILLY POWELL’ın da Galli oyuncuyla benzer yapılarda olması iyi olmuş.

Yine de Walker, birkaç muhteşem otomobili denemiş. Walker’la çalışmış olan herkes arabalara düşkün olduğunu ve her zaman ilgilendiğini bilir. Bu genlerinden geliyormuş. Walker şöyle anlatıyor; “Gerçek bir tamirci olan büyükbabam tarafından küçük yaşta eğitildim. Etrafta her zaman araba dergileri vardı. Ford seviyormuş ve daha iyi şeyler yapmak için gereken ustalığa sahip olduğunu fark etmiş. O zamanlar Güney Kaliforniya’da  yeteneğinizi mekanik olarak göstermenin en iyi yolu arabanın direksiyonuna geçip iki araba yarışmak ya da yarış pistine gitmekmiş. İlk Ford Falcon’ını 250 küsur km/saat’te bozmuş. O zaman için gerçekten çok hızlıymış.”

Walker bu serideki beş filmi boyunca her zaman başta Nissan olan Brian O’Conner’ın arabalarına katkıda bulunmuş. Ancak bu bölümde büyükbabasını selamlıyor ve zamanının prömiyer arabası olan  1971 Mark 1 Ford Escort kullanıyor.

Bütün Hzlı filmlerinin bir başka dayanağı da araba sahiplerinin modifiye edip, güçlendirdikleri göze hoş gelen şekerlemelerini ve sürüş yeteneklerini gösterdikleri, arka planda inanılmaz güzel kadınların olduğu yeraltı partisi ve serbest yarıştır. Arabaların Doğu Los Angeles’daki sert gece gösterilerinden Tokyo’nun Shinjuku bölümündeki ağzına kadar dolu çok katlı otoparklarına kadar araba kültürü dünyanın her yerinde yaşıyor ve varlığını sürdürüyor.

Londra’nın yeraltı partisinde kararlı bir incelik vardır ve lüks egzotik yönleri çok soğuk iki gece boyunca çekimlerin yapıldığı Hazine binasının muhteşem taşlı binasıyla çok iyi uyum sağlamıştır. Başbakanın resmi konutundan birkaç blok ötede, 10 Downing Caddesi’nde bulunan gürültülü müzikler, seksi kızlar ve gürleyen araba motorları geceyi hareketlendirmiştir.

McCarthy, sahipleri ödüllü varlıklarının tartaklanmasına ve üzerinde yüzlerce figüranın dans etmesine gönüllü olan yeterli sayıda lüks araba bulmakta zorlanmış. McCarthy şöyle anlatıyor; “PO parti sahnelerini bulabildiğim en iyi arabalarla doldurmaya çalışıyorum. Londra’da da büyük bir araba kültürü var. Ama Los Angeles gibi değil. Arabalar için açık seçmelere çağrılar eskiden olduğu gibi 200 araba sahibini çekmeyecektir. Londra’da toplu taşımacılık esas, bu yüzden de arabalar çok değil. Çok daha uzun bir süreç oldu ama sonuçlar bir kez daha çok iyiydi.” 

Okyanusu Geçmek: Seri Doğu’ya Yöneliyor 

fast furious007

Los Angeles, Miami, Tokyo, Dominik Cumhuriyeti, Meksika ve özellikle de Rio de Janeiro’nun kaba şehirlerinde senaryolarla oynayarak izleyicileri on yıldan fazla bir süredir şaşırtan Hızlı ve Öfkeli serisi yeni bölümü için Atlantik’i geçerek Avrupa’ya gidiyor. 

Lin, Moritz, Diesel ve Townsend, okuyucuları daha ilk taslaklarında şaşırtan bir senaryoyu tam olarak gerçekleştirmek için bir rüya kamera arkası ekibi oluşturmuş. Townsend şöyle söylüyor; “Biz hep bu filmleri yapmak için bir ordu gerektiğini söyleriz. Justin’in vizyonun alıp filmde gördüğüm en şaşırtıcı aksiyon sahnelerine dönüştüren yüzlerce ekip üyesine nasıl teşekkür edeceğimi bilemiyorum.”

Seride görüntü yönetmeni Stephen Windon, kostüm tasarımcı Sanja Milkovic Hays, görsel efektler süpervizörü KELVIN MCILWAIN (Hızlı ve Öfkeli Beş), Birinci yönetmen yardımcısı VINCENT LASCOUMES (Hızlı ve Öfkeli Beş), ikinci ekip yönetmeni Spiro Razatos ve ikinci ekip görüntü yönetmeni IGOR MEGLIC (Hızlı ve Öfkeli Beş), Lin’le birkaç yıl önce başladıkları çalışmayı sürdürmek için sabırsızlanıyorlardı.

Lin’in daha önce yönettiği Hızlı ve Öfkeli filmlerinde olduğu gibi aksiyonu büyük sahneler hakim oluyordu. Tüm dünyadaki izleyiciler için her filmin çıkışıyla beklentiler oldukça yükselmişti. Söz konusu bu yapımlardan birini çekmek lojistiği olduğunda serinin kendisi gibi zorluklar ya da sınırlar yoktu. Bu bölümde de iki çekim ekibi Birleşik Krallığı ve Kanarya Adaları’nı yüzlerce kişiyle, yüzlerce otomobille ve tonlarca ekipmanla doldurmuş.

Londra’da ve Liverpool’da Çekim Yapmak

fast furious006

İronik olarak, kastın önemli çoğunluğu – Diesel, Walker, Johnson, Rodriguez, Gibson, Bridges, Kang, Gadot and Carano— yapımın ilk dört haftasında İngiltere’nin A1 ya da M4 otoyollarında çekişmek yerine Shepperton Stüdyolarına yerleşerek iç mekan diyalog sahnelerinin çekimini gerçekleştirmiş.  Ama onun için de zaman gelecekti. Ancak çekimin ilk birkaç günü oyuncu ailesi ve kamera arkası ekip yeniden toplanıp hazırlanırken oldukça sıradan geçmiş. 

Hızlı ve Öfkeli 6’nın asıl görüntüleri Londra’da yaz ortasında, Dünya 2012 Olimpiyat oyunlarının açılış törenini izlemeye hazırlanırken başlamış. Lin ve ekibinin Londra çekimleri için Olimpiyat ve Paralimpik oyunlarının ortasında bile olsa sıkışık bir takvimi varmış. Neyse ki kastın ve film yapımcılarının bazılarına birkaç Olimpiyat oyununa katılma, taraftar olma ve sevdikleri sporcuları desteklemek gibi nadir bulunacak bir fırsat sunmuş.

Londra’nın Piccadilly Circus, Wembley Stadyumu, Lambeth Köprüsü, Canary Rıhtımı, Waterloo İstasyonu ve Battersea Enerji İstasyonu gibi daha simgesel yerlerinden bazılarında çekim yapmak hikayeyi tamamlamış. Aslında yapımın bu kısmı sonbaharda şehir olağan telaşlı ritmine döndüğü zaman devam edecekmiş. Yapımcılar, Hızlı ve Öfkeli 6 filminin Londra’daki büyük setinde Doğu Londra’nın sert zeminli sokaklarından, Thames’e, Tower Köprüsü’nün göz alıcı manzaralarından Piccadilly’nin neon ışıklı sokaklarına kadar her yönünü çektiklerinden emin olmak istemişler.

Yapımın bir kez daha Razatos tarafından yönetilen ikinci “aksiyon” ekibi, Londra’nın Olimpiyat ateşini kaçırmış ve doğruca başkentin bir saat kuzeyinde, Ipswich yakınlarında çekim yapmış. Kullanılmayan bir Birleşik Krallık Hava Kuvvetleri üssünün uçak pisti ekibi ağırlamış. Kast ve ekip arasından “Antonov sahnesi” olarak bilinen koreografisi detaylı bir şekilde üçüncü perde sahnesinin tutkulu dış mekan gece çekimleri üç haftadan fazla sürmüş.

Belki de serinin tarihindeki en tutkulu çekim olan sahnede Hobbs, Dom ve ekibini Shaw’la ekibini, muazzam Antonov 124 kargo uşağıyla kaçmadan önce yakalamak amacıyla bir uçak pistinde yarışırken bulur. Çağın içinde ve dışında, çok katmanlı herkese açık bir final kavgası gerçekleşir. Ana ekip Antonov sahnesinin iç bölümünün çekimlerini ve Longcross Stüdyolarının büyük platolarında sahnenin birkaç dış mekan çarpışmasının çekimini yapmış.

İkinci ekip yönetmeni Razatos için bu sahne, birden fazla kameranın pratik akrobasi aksiyonuyla sayısız ışıklandırma sisteminin, özel efektlerin, arabaların ve görsel efekt öğelerinin büyük ortaklığını görüntülemesi olmuş. Sanat bölümü uçağın gövdesinin bölümlerini, tekerlekleri, kargo rampasını ve diğer önemli bölümleri tasarlayıp taşıyıcı kamyonetlere monte edildiği zaman tam olarak işlevsel ve hareketli olması için güçlendirerek birebir inşa etmiş.

Özel donanımlı kamera arabaları sürücülere santimetrelerce yakından manevralar yaparak aksiyonu izlerken dublör sürücüler, kameraların hem önünde hem de arkasında hassas sürüşler yapmış. Dodge Chargers, Alfa Romeo Giulietta, Mercedes-Benz G-Wagon, Jeep, Range Rovers ve Modifiye Araba, turbo güçlü PORSCHE CAYENNE, CADILLAC ESCALADE ve AUDI RS4 gibi hızlı kamera arabaları tarafından takip edilirken pistte çığlıklar atarak sahnelerdeki yerlerini almışlar.

Bunlar Razatos, Meglic ve ikinci ekip akrobasi koordinatörü Andy Gill tarafından, sürüş maceralarını yakalamak üzere Lin ve ana ekiple ortak çalıştıkları sırada  seçilen hızlı araba cephanesinin sadece örnekleriymiş. Hızlı ve Öfkeli Beş’te son teknoloji aksiyonu yaratırken yaşadıkları ortak deneyim Hızlı ev Öfkeli 6’da ileri gitmelerine yol açmış. Bu kısa yol çekimler boyunca, özellikle de ikinci ekip için en büyük zorluk olduğu kanıtlanan yorucu ilk ayakta gerekli olmuş.

Glasgow ve Liverpool sokakları da “ekip ekibe” yarış sahnelerinin çekimlerine ev sahipliği yapmışlar. Yerli halk, sokaklardaki göz alıcı arabaları ilk kez görme şansına sahip olmuş. Londra’nın genelde yolcularla dolu olan dar ve karışık yolları hızlı aksiyonları çekmek için uygun değilmiş bu yüzden her iki şehirdeki daha geniş yollar ideal yedekleri olarak kullanılmış.

Razatos ve ikinci ekip önce Hobbs, Dom ve ekibin Shaw ve ekibinin ilk kez peşine düştüğü kovalamaca sahnesini çekmek için iki haftalığına Glasgow’a gitmiş. Modifiye Araba ilk kez burada ortaya çıkmış ve birkaç polis arabasını havaya fırlatmadan önce sokaklarda zigzag çizerken herkesi hayran bırakmış. Hobbs’un devasa Navistar MXT arabası da yoldaki her arabayı ezerken dikkatleri üstüne toplamış. Liverpool sokaklarında ve tünellerinde çekim yaptıktan sonra sahne göz alıcı bir biçimde tamamlanmış.

Neyse ki film yapımcıları Whitehall ve Piccadilly Circus’da bir sürüş sahnesi çekmeyi başarmışlar. Şehir yetkilileri ender rastlanan bir hareketller Piccadily’nin birkaç saat kapatılmasına izin vermiş. Böylece yapım, Dom’un Daytona’sıyla Letty’nin Jensen’inin meydanda yarışını çekebilmiş. Öten lastik sesleri izleycilerin ve film setine rast gelerek uzun süredir birbirini kaybetmiş sevgililerin direksiyon arkasında yeniden biraraya geldiğini görme şansını yakalayanların alkışlarını ve tezahüratlarını almış.

İkinci ekip genişletilmiş bir yolculuktayken, Londra’nın merkezinin 20 km. doğusundaki Shepperd Stüdyoları asıl ekibe, yeşil ekran sahnelerine, eğitim tesislerine ve birkaç film setine ev sahipliği yapmış. Bunların arasında Interpol ofisleri, Dom ve Hobbs’un Londra’daki genel merkezi ve NATO askeri üssü bulunmaktaymış.

Shepperton Stüdyoları’ndan biraz uzakta bulunan Longcross Stüdyoları da Antonov 124 kargo uçağının iç mekanını yeninden yaratmak için özel efektler kullanılan film setlerini barındırmış. Mülkteki bir yarış pisti ve hizmet yolları da akrobasi hareketleri ve özel efektler bölümünün arabalarının modifikasyonlarının gelecek cezalara dayanıp dayanmayacaklarından emin olmak için her arabayı ve Chieftain tankını test etmesine olanak sağlamış.

Özel efektler süpervizörü Joss Williams ve en yoğun zamanda 137 kişiden fazla olan ekibi Lin’in film için olabildiğince çok katılım gerçekleştirme direktifine öncülük etmişler. Bu Williams’ın vakti olduğu sürece yürekten katıldığı bir yöntem. Deneyimli özel efektler süpervizörü şöyle söylüyor; “Özel efektlerde önemli olan hazırlıktır. Özellikle de söz konusu efektlerin kapsamı ve çeşitli menzilleri söz konusu olduğunda. Ben çalıştığım tüm filmlerde her şeyi olabildiğince gerçek tutmak konusunda çok tutucuyumdur. Hızlı ve Öfkeli 6’da her açıdan değişmez bir hokkabazlık hareketi oldu. Filmdeki herhangi bir normal aksiyon filmi bizdeki sahnelerin sadece biriyle memnun olurdu ve bizde dört tane var. Hepsiyle gurur duyuyorum.”

Bir Rus Uçağı İnşa Etmek

fast furious008

HBO’nun destansı mini dizisi The Pacific and The Bourne Ultimatum gibi çalışmalarında da olduğu gibi Williams, filmin ana aksiyon sahnelerindeki konseptlerinde hem yaratıcı hem de lojistik unsurların çözümlenmesi gerektiğini biliyordu. O zamana kadar Williams ve ekibi için en büyük zorluk, Dom, Hobbs ve Shaw ile karşı ekipleri arasındaki final kavgasının geçtiği filmin en büyük seti olan Antonov sahnesi olmuştu.

Gerçek bir Rus Antonov uçağını bulmak zor olduğu için ekibin uçağın dış ve iç versiyonlarını tam ölçekte, tümüyle fonksiyonel olarak yapması gerekiyormuş. Yapım tasarımcı Jan Roelfs ve yapım müdürü JOHN MAHER ile yakından çalışarak ilk adım uçağın Hollywood versiyonunu yapmak olmuş. Mantığa göre en iyi yaklaşım uçağı parçalarına ayırmak olarak belirlenmiş.

Sonunda uçağın ayrı ama tümüyle fonksiyonel dış parçalarını – 2 metrelik uçak tekerleklerinden, arka kargo rampasına ve kanadın tamamını kapsayan bir iskelete (görsel efektler post prodüksiyonda kullanılacaktı) ve çekimler için transfer kamyonu tarafından taşınacak (çekimler için 50-55 km/saat hızla gidecek) ya da sabit olacak 40 tonluk tam boyutlu iniş takımlarına kadar – yapacaklardı. Yardımcı birim yönetmeni Meglic, bu dış mekan setlerini ışık yaratmak için transfer kamyonuna da (sahnenin tamamı gece geçtiği için) monte edilecek kendi hareketli ışıklandırma sistemiyle güçlendirecekti.

Ekim ayının başında çekimler başladığında her biri oyuncuların ve çekim ekibinin ağzını açık bırakan iki ayrı uçak içi seti vardı. Çalkalayıcı düzenek olarak bilinen birincisi uçağın iskeleti görevini görüyordu. Çeşitli derecelerde sallayan hidrolik bir yalpa üzerinde yükselen 36 metrelik bir setti. En alçağı olan birinci seviye, orta şiddetli titremeleri başlatacak, en yükseği ise 11. katta şiddetli sismik sarsıntıları başlatacaktı. Arkadaki kargo rampası da yapıya entegre edilerek arabaların sete çıkmasına olanak veriyordu.

Williams’ın uçağın içiyle ilgili amacı görünümünün ve çalışmasının özgün olmasını sağlamaktı. Karışık mekanizmalar öncelikli olacaktı. Özellikle de söz konusu aktörler ve kamera için inandırıcı bir çekim mekanı yaratmak olduğunda. Sahnenin iç kısmı iki haftada çekilmiş ve birçok departman tarafından paylaşılmıştı. Bu yorucu kavga sahnesi, dokuz oyuncu ile sahneyi çeken çok sayıdaki kameranın hatasız koreografisini içeriyordu.  Setin içindeki sıkışık bölümler oyuncuların ve ekibin içeride yığılmış kargo paletleri arasında yer kapmak için yarışmaları gerektiği anlamına geliyordu. Ayrıca Charger, Alfa Romeo ve Modifiye Araba için de yer açmaları gerekiyordu.

Görüntü yönetmeni Windon, setin tamamını dolaşan akıllı bir tavan ışıklandırma sistemi bulmuş ve minimum ışıklandırma yapısı sunmuş ama 36 metre yüksekliğindeki sette olan çoklu kavgaları yakalamak için gereken serbestliği sağlamıştır.

İkinci iç mekan seti uçağın orta kısmıydı. Dış kısmı 270 dereceye kadar dönebiliyordu. Bu dönüş hareketi, uçağın kontrolden çıkarken şiddetle sarsılmasını taklit ediyordu. Yükselen sete yerden bakmak baş döndürücüydü. Ama setin içine yerleştirilen kameralardaki görüntüleri izlerken sahneye tanık olan herkes hayran kalmıştı.

10 Tonluk bir Tankı Kanarya Adalarında Kullanmak

fast furious009

Teneriffe, Kanarya Adalarındaki mekanda birkaç haftalık çekim için gereken kast ve ekip Ekim ortasında bulunmuştu. Güneşli adada beş haftalık çekimlerini bitirmek üzere olan yardımcı ekibe katılacaklardı. Hızlı ve Öfkeli Beş’te Mia’nın ifadesiyle “Amerika’ya suçlu iadesi yapmayan” Kanarya Adaları artık sığınakları olarak görev yapıyordu. Çok yönlü ada yapım için ekstra bir mekan olmuş ve çok sayıda çekim seçeneği sunmuştu. Verimli, yeşil kuzey bölgesi Dom ve Elena’nın evi, Brian ve Mia’nın evi ve Jack bebeğin doğduğu hastaneyle, Tej’in Costa Rica’daki tropik sürgününün ve ayrıca Dom ve Brian’ın dar ve yokuşlu sokaklarında yarıştıkları, açılıştaki sürüş sahnesinin mekanları olarak kullanılmıştır. 

Adanın güneyindeki ıssız, kurak dağların arasında yuvalanmış bir otoyol, Dom ve kahramanlarımız bir kez daha peşindeyken Shaw ve ekibinin bir konvoyu kaçırdığı hayretler içinde bırakan başka bir sahne için mükemmel bir manzara sunmuş. Yerel hükümet tarafından otoyolun iki farklı uzantısı inşa edilmiş. Beş kilometre ve on kilometre olan her biri filmin asıl ve ikinci birimlerinin tank sahnesinin uygulamalı aksiyonunu çekmelerine olanak vermiştir. Bu sahnede Dom ve ekibi onların planlarını önlemeye çalışırken Chieftain tankının otoyolda hızlanmasını ve araçları parçalamasını izliyoruz.

Çekimler başladıktan ve ekip ikinci bölümün görüntülerini izledikten sonra Hızlı Beş’in atlama sahnesinin altın standardından daha iyi bir performans sergileyebileceklerini fark etmiştir. Aslında büyük tank, yapması gereken her şeyi fazlasıyla yapıyordu.  Williams, bunu sağlamak için fizikteki, mühendislikteki ve mekanikteki  uzmanlığını kullanmıştır. Ekibi tankın iki versiyonunu daha yapmıştır. Bunlar her biri yaklaşık 10 ton daha hafif olan ve fonksiyonel döner taretleri olan tanklardır. Bu mini canavarlar  saatte 110 km hıza ulaşan kara barut  mermileri atabiliyordu.

Film yapımcıları için her şey sadece işin bir parçası olmuştur. Moritz şöyle söylüyor; “Her zamanki çok fazla arabada parçaladık. Herhalde en fazla hasarı tank sahnesinde verdik. Otobanın kenarında çarpılmış arabalardan oluşan bir mezarlık vardı ve çarpılmış arabalar derken bir buçuk metrelik arabaların ezilip krep gibi 30 santim olmalarından söz ediyorum. Planımız uygulamalı çarpışmaları görsel efektlerle harmanlamaktı ama neyse ki tank o kadar etkiliydi ki sahnenin büyük çoğunluğunu gerçek zamanlı olarak çekebildik. Daha önce yapılmamış inanılmaz bir sahnedir.”

Tüm kastın adada bulunması meraklı yerli halk arasında bir heyecana neden olmuştur. Yüzlerde hayran en sevdikleri oyuncuları bir an olsun görmek için sokaklarda beklemiş ve sıra dışı bir sağanak yağmura meydan okumuştur. İlk çekim gününden sonra adada yayılan haberler özel yapım boyaları ve kulak delen beygir güçleriyle arabalarını göstermek için   sokaklarda dolaşan adanın yerli araba düşkünlerini yollara dökmüştür.

Lin, Diesel, Moritz, Townsend ile kastın ve ekibin geri kalanı için serinin ve geldiği kültürel olgu noktasındaki kalıcı gücünün kanıtı olan bu törenden daha tatminkar bir şey olmamış.

blank

Öteki Sinema

Öteki Sinema editörleri Prometheus'un David'i gibi... Siz uyurken bile, hoşunuza gidecek yazıları buluyor, itinayla hazırlıyor ve yayına sunuyor. Öteki Sinema çalışıyor!

Bir yanıt yazın

Your email address will not be published.

blank

Öteki'den Haber Al

Buna da Bir Bak!

blank

Lights Out / Işıklar Sönünce Yapım Notları

Yapımcı James Wan’dan karanlıkta kol gezen, bilinmeyen bir korkunun hikayesi
blank

300: Bir İmparatorluğun Yükselişi

300: Bir İmparatorluğun Yükselişi kahramanlık destanında yeni bir maceraya yelken