2009 → ORPHAN (Jaume Collet-Serra)
Bebeğini kaybeden bir çift, evlat edinmeye karar verir. Rahibelerin baktığı kimsesiz çocuklar arasından, 9 yaşındaki Esther dikkatlerini çeker. Esther içine kapanık fakat akıllı ve yetenekli bir kızdır. Yaşından daha olgundur. Sanki büyümüş de küçülmüş gibidir. Aslında Esther’de yolunda gitmeyen bir şeyler vardır… 2009 yılı, korku filmleri açısından verimli bir yıldı. (Thirst, Zombieland, Dead Snow…) O yılın iyilerinden biri de Jaume Collet-Serra imzalı Orphan’dı. Orphan’ı iyi yapan ayrıntılar; baştan sona ivme kaybetmeyen geriliminde, Esther karakterinin psikosomatik açıdan tutarlı oluşunda, klasik bir korku filmini başarıyla kurgulayan yönetmeninde ve sürprizli sonunda saklı. Bir de Esther’in kurdelelerinde tabi. Orphan uygun ortam hazırlandıktan sonra, korkudaşlarla (korku filmi seven arkadaşlar) evde izlenecek türden bir film. Mümkünse kışın, karlı bir günde. Korku filmlerinin annesi Vera Farmiga buğulu gözleriyle başrolde. Isabelle Fuhrman da Esther rolünde kızdırmaya gelmiyor. Filmin yapımcılarından biri ise Leonardo DiCaprio. Leo filmdeki ışığı görmüş yani.
Bu filmi Öteki Sinema yazarı SEMRA DOLL seçti.
[box type=”shadow” align=”” class=”” width=””]
BONUS → THE ROAD (John Hillcoat)
Listenin kıyamet sonrası filmleri bakanı olarak anmadan geçemeyeceğim bir film The Road. The Proposition’la dikkat çeken John Hillcoat yönetmenliğinde çekilen roman uyarlamasında önce bitkilerin, sonra (buna bağlı olarak) hayvanların yok olması üzerine yamyamlaşan insanların olduğu bir dünyada bir babanın oğlunu hayatta tutma mücadelesi anlatılıyor. Ancak bu koruma meselesi zamanla saplantıya dönüşüyor. The Road sizi öyle bir havaya sokuyor ki, filmde meydana gelen olayları karakterlerle birlikte yaşıyorsunuz. Çocukla birlikte ilk kolanızı içiyor, ilk kez şampuanla yıkanıyorsunuz. Sığınacak yer bulduklarında onlarla birlikte seviniyor, saldırganlardan kurtulduklarında onlarla birlikte “oh” çekiyorsunuz. Bütün bunlar önemli rolleri Viggo Mortinsen, Charlize Theron, Robert Duvall gibi önemli isimlere emanet eden ve Kodi Scott-McPhee’nin sinema kariyerini başlatan filmin ne kadar atmosferik olduğunu gösteriyor.
Bu filmi Öteki Sinema yazarı KAAN ÇAPULESKU seçti. [/box]