2001 → THE OTHERS (Alejandro Amenábar)
Tüm zamanların en sevdiğim sinema türü, gotik korkudur (ki bu büyük ölçüde edebiyat için de geçerli). İyi bir gotik korkuda psikolojik, duygusal ve hatta politik, sınıfsal derinlikler vardır. İyi bir gotik korku çok katmanlıdır ve hikaye, hem düz anlamıyla, hem de sembolik anlamıyla tutarlıdır. İzleyici, iyi bir gotik korkuyu isterse olduğu gibi, düz bir hayalet hikayesi olarak izler; dilerse de atlatılamamış bir travmanın metoforu olarak. Bu iki anlam da birbirinin içine kenetlenir ve söz konusu hayaletin acısı (ya da travmanın), bizlere filmi izledikten sonra da musallat olmaya devam eder. 2000’lere damgasını vuran İspanyol yönetmenlerden Alejandro Amenábar’ın 2001 yapımı filmi The Others, bu anlamda, iyi bir gotik korkunun nasıl olması gerektiği üzerine ders gibi bir film.
2000’ler İspanyol ve Latin Amerikalı yönetmenler sayesinde, gotik sinemanın yeniden şahlanmaya başladığı dönem olmuştu. Bir yanda Hollywood bol bol işkence pornosu çekerken, bu diğer yönetmenler de, gotik korkunun çağdaş yorumlarıyla karşımıza çıkıyorlardı. The Others, prensipte kusursuz bir klasik gotik korku iken, finaliyle muazzam bir çağdaş vurgu yapıyor ve bugün bile izleri sürmekte olan “haunting aslında nedir?” sorusu üzerine belki de verilmiş en çarpıcı cevaplardan birini veriyordu. Aldığı bir sürü ödülü sonuna kadar hak eden The Others, sadece yılının en iyi filmlerinden biri olmakla kalmadı, hayalet filmleri özelinde kural yazmış filmlerden biri olarak kabul gördü ve bu gün bile pek çok filmde izleri görülen “ilham verici” filmlerden biri halini aldı.
The Others; The Innocents (1961), The Haunting (1963), House of Usher (1960) gibi filmlerden izler taşısa da, anlatılmakta olan hayalet hikayesine, henüz başlamış olan 21. yüzyıldan bakmakta olduğunu hemen hissettirir. Bu bağlamda, hikayeyi ele alışı ve hikayeye baktığı nokta eskiden çok daha farklıdır ve çağımız izleyicisi için daha anlamlıdır. Bu da The Others’ı 60’ların klasiklerinden ilham alarak çevrilen bir öykünme filmi olmaktan çıkarıp 21. yüzyılın ilk klasiklerinden biri yapıyor…
Bu filmi Öteki Sinema yazarı EZGİ AKSOY seçti.